söndag 28 december 2008

Idag var det stora städdagen hos pappa B

Här är det skolbarn som städar dikeskanterna uppe i Malung 1967. Hos oss har det varit (är fortfarande, men jag har smygit till mig en liten bloggpaus) Först blev det sen frukost och skidåkning där jag klart kunde konstatera att nu får de vara nog med daltande kring surgubben Fredriksson. Skicka hem honom och släpp fram någon hungrig junior i stället. Kolla Norge, inte fan kör de med Dähli, Aalsgard och Co nu för tiden? Även om jag tror de skulle matcha de flesta svenska åkarna ännu. Unga nya hungriga norrmän varvar Fredriksson som åker lika fort bakåt som framåt. Ett djävla mesande och fjäskande är det inom svensk skidsport. Trodde att det skulle bli mer djävlar anamma när Hr Svan kom in i bilden men han verkar vara lika fjantig han med.

Nåväl, efter ett par timmar med adrenalinutsöndring var det dags att göra rent bland julmatsresterna och detta lyckades över all förv'äntan. Nu ligger det bara en halväten syltbit och en okokt julkorv som gömt sig under övriga paket kvar i kylen. Det mölar vi nog i oss före tisdag skulle jag tro.
Städning ja! Kvinnan och "Prinsessan" tog hand om tjejrummet och "Skogarnas Konung" och jag tog hand om grabbrummet. För vår del så blev det två blå sopsäckar mod. XXL som lämnade lägenheten och två fulla papperskassar som skall säljas på loppis i vår. Då det gäller tjejerna så har de inte börjat sortera ännu (ha, ha, ha).
Detta innebär att "Skogarnas Konung" och jag kan dämpa takten och förbereda lite kvällsfika. Återkommer i skymningen
pappa B

3 kommentarer:

Anonym sa...

Händer det nåt med besöksstatistiken?

Anonym sa...

Jorså, det blir några fler varje dag, men jag hoppas att alla som varit och hälsat på kommer tillbaka näst sista dagen på året. Det är då rekordet skall ryka. (hoppas jag) Du får hjälpa mig på vägen. Är allt bra med dig och din familj?

Anonym sa...

Klart jag hjälper till:D
Allt är lungt i norrland idag! Jag och Amira ska spela lite Wii, måste ju lära lillan att spela tennis!:D