fredag 12 december 2008

Jaha, då var det som vanligt igen. Orken tröt.


Min mycket gode vän, tillika "Skogarnas Konungs" gudfar, Lasse var här. Vi skulle ta en bira och kolla på handbollen. Herre gud vad dåliga tjejerna var. Skit också. Efter pausvilan (med en ledning med 3 mål) så brakade allt ihop. Vad är det egentligen som händer? Detta måste sitta i skallen och ingen annan stans. Ni har ju visat vid några tillfällen att ni KAN spela bra handboll och så klappar ni ihop fullständigt. Vi tog flera biror och gjorde en total wirretest av alla sorter. Inte i sådana där små urinprpovsglas utan rejäla wirreglas. Hade huvudet vid sidan om kroppen i morse. Nu har det återkommit på rätt plats igen.

Nåja, skit samma världen går inte under men det kommer säkert flera små företag att göra nu när regeringen tar våra pengar och betalar USA:s bilindustri. SKF säger upp 2.500 får de också hjälpersättning, det är i alla fall fortfarande ett rätt så svenskt företag. Tänk vad många arbeten man hade kunnat plocka fram för dessa 28 miljarder? Den svenska regeringen är som en disktrasa, blöt och sladdrig, bara vrida ur den och hänga upp på tork igen. Kärringa Olofsson borde inte ha tagit busset till Byske och fått smak på livet. Hon borde ha stannat hemma vid spisen och rullat köttbullar i stället för att vimsa omkring och tro att hon kan någonting om svenskt näringsliv. Nu dricker jag en kopp te och löser världsproblem. Morsning
pappa B

3 kommentarer:

sally bazar sa...

Va kul! Kom du. Ta med hela familjen, vet jag! Jag har skedar till allesammans!

Anonym sa...

Käre Bror!
Ja kan läsa att du "Ynkar" över vårat landslag i skidskytte! Nåja jag kan hålla med dig i detta fallet! Säkraste stället när dom skjuter är nog framför tavlorna!
Jag minns på min tid När jag och Klas Lestander tävlade mot varandra! Då sköt vi på trehundra meter med musergevär,kaliber 6,5.
Vi åkte 5 mil till fem staioner! Vi gav oss tid att stanna vid varje station,tog av oss skidorna ,drack en kopp kaffe alterntiv choklad,åt en eller två vetebullar! Sedan sköt vi!
Nu vann ju Klas den käre brodern en guldmedalj i OS,på grund av att jag vallade hans skidor,tyvärr glömde jag valla mina egna.så jag hade bakhalt i fem mil!
Du käre bror! Du ska veta att min farfar min far och jag har alltid varit godan skidskyttar!
Ha det bar och krama din familj från
"Greven"

Anonym sa...

Käre Vilgot!
Jag minns den tiden som om det vore igår
pappa B