torsdag 4 december 2008

Vilken liten raketunge....

Förr låg det en sunkig ålderstigen fotoaffär i lokalen. Idag är förvandlingen enorm, ett zoo (då det gäller prylar). Snyggt inrett, roliga grejer och en fantastisk liten qvinna som äger det hela. Sally Bazar ett riktigt lyft för de Östra stadsdelarna. Här finns det saker för alla åldrar och smaker. Blandningen i hyllorna tar dig tillbaka till lanthandeln där expiditen med pennan bakom örat och vass blick följde dig som en bavakningskamera. Här får man ta sig en mugg julmust och några pepparkakor och Linda (inte Sally, hon är för liten) berättar gärna och far fram som en liten herrmelin mellan hyllorna, Det luktar fantastiskt gott, man kan bara stanna på översta trappsteget och inandas allt som finns i butiken, sen hoppar man ner och fastnar i Lindas garn. Här MÅSTE man bara handla. Jag kan inte berätta vad jag köpte, det var en julklapp till kvinnan och om hon mot förmodan skulle läsa bloggen så är det ju kört. No suprice, suprice med andra ord. "Prinsessan" läser bloggen varje dag och hon skvallrar direkt den lilla lusen. Däremot fick jag med mig en chokladtvål. Förra gången jag använde mig av en bodylotion som innehöll choklad (luktade öl) så blev kvinnorna som galna. Alla skulle fram och snusa på mig. I början var det lite genant men idag tar jeg emot alla ömhetsbetygelser från kvinnorna. Hoppas bara att tvåljäkeln inte färgar av sig så jag blir somalier på ålderna höst. Fast skit samma, det kanske är roligt att byta identitet. Skall ansöka om att få namnet Sally som mellannamn, då får jag 10% och får komma på Sally-partaj. När du nu går ner till Linda och handlar, så aktare för att sätta dig på mattan! Den kan vara flygande?
Rusar vidare moy nya mål...
pappa B

5 kommentarer:

sally bazar sa...

Nu är jag Sveriges Gladste kvinna!

Peace in mind sa...

Åh en man doppad i chokla´, bra tips där:)

Anonym sa...

Hej
Vilken härlig betraktelse av sally bazar. Grattis till ett så gott betyg.
Leoli

Anonym sa...

Hej tjejer
JAg säger till när jag tvättat mig med chokladtvålen så kan ni komma och lukta på mig
pappa B

Leoli sa...

hej
Vilken härlig betraktelse av sally bazar. Grattis till ett så gott betyg.
Leoli