måndag 19 januari 2009

Annonym person är arg på pappa B?


Idag fick jag på skallen. Någon (annonym) kommenterade mitt inlägg om järven. Tycker att det är sådana personer som jag, som sprider rasism (vet faktiskt inte vad detta har med samer,järvar och renar att göra?) Alla samer jag känner, dessvärre fiskar ingen av dem torsk för det finns inte i St. Lulevattnet, hatar järven för den tar på tok för många renar. Tyvärr så vet jag inte om det finns någon speciell djurskyddsförening för samerna som kan yttra sig i denna fråga men den annonyme kommenteraren kanske skall hjälpa mig att få fram detta. De samer som jag själv känner är både skogs- och fiskande samer och har även renar i fjället. Må vara att den torskfiskande varianten av samer tycker bra om järven och eftersom jag inte frågat dem så har jag givetvis gjort ett mycket stort misstag. Fy på dig pappa B. Jag ställer mig en stund i skamvrån och hoppas att om det finns någon läsare av min blogg som är same, Hoppa in här och säg er mening om järven och hans framfart i en renhjord. Slå mig på skallen om jag har fel och försök få tag i den annonyme och sänd honom en blomma.
pappa B
Bilder föreställer en härk, en kastrerad hanren. OBS: För vissa kanske den kan förväxlas med en torsk?

7 kommentarer:

Anonym sa...

visst är dom fina " dom anonyma "
ett härligt släkte..
lägg inte ner din energi på dom
fortsätt rocka hg

Anonym sa...

Självklart, har ju 47 år som journalist/fotograf så dessa små underjordare rör mig inte speciellt mycket. Det är som svartsjuka, de drabbas mest själva.
pappa B

Anonym sa...

Naturen är grunden i vår kultur. Därför älskar de flesta av oss samer järven och alla andra djur i vår natur.

Fiskesame i Göteborgs sameförening!

Peace in mind sa...

Uppfriskande diskussion...jag vill också bråka...bara lite, provocera en aning...

...hos mig är vindkraftens vare eller inte vara samma röda skynke...

Me like vindkraft, även om utsikten ev blir skymd...

stella sweden sa...

Heja PappaB! Näää låt dig inte nedslås av anonyma struntar, jag hade en sån ca en månad som kommenterade väldigt märkligt men kollade ju min statcounter och hittade hannen!

Kika in hos mig istället för jag blir så glad av dina kommentarer...de friskar upp...u jag vill bli friskad!

Hej pimpim hej hg!

Anonym sa...

Jorå, jag ler, det räcker och föresten är jag ju Sveriges gladaste man.
Tack för att ni finns mina synliga vänner
kram till er och en liten surströmming till fiskesamen
pappa B

Baronessan sa...

Dina inlägg får mig att skrattha, ha, ha, ha länge.