onsdag 28 januari 2009

att resa är ett sätt att leva. Nu ökar suget mot solen.....


I den Indiska oceanen ligger öriket Scychelles (tror att det omfattar ett 90 tal små öar, måste kolla detta). Huvudstaden heter Victoria, det vet jag och i dag är det turismen som ser till att ekonomin hålls på en rätt stadig nivå. Tidigare var det fisk, kopra (utvinns av coccosnötter) och kanel som var exportvarorna nummero ett. Här bjuds man på ett varierande kök, internationellt, men med övervikt på det kreolska. Jag hoppas att få se landets vackra flagga vaja när jag sätter ner 43:orna på den mjuka sanden i februari.

Mindre än hälften av alla öar är befolkade och man kanske kan köpa sig en egen liten ö om andan faller på och lädret är laddat. Badbyxorna får följa med för visst tror jag att det kommer att bli någon minut över för att doppa tårna i Indiska Oceanen och promenera en bit på Mahés vita strand. Får förhoppningsvis ett program och då räknar jag med att kunna förse alla mina bloggvänner med lite sköna bilder, skojiga men dock informativa texter frå mina 7 dagar i solen.(känner jag Hr Lundbladh rätt så blir det förmodligen ett hårt program så det gäller att vara väl förberedd, vill jag lova).
Hur som helst så är det med spänning jag ser fram mot mitten av februari.
Sitt nu inte uppe och fundera utan gå och lägg er.
pappa B

2 kommentarer:

stella sweden sa...

...ja sitter inte uppe! Men imorse var jag uppe med tuppen o plussade lite....

Kraaaaaaaaaaaaaam!

Anonym sa...

Åh det var en låååååång gooooo en, satt fint så här på förmiddagen.