tisdag 27 januari 2009

I kväll blir det vinprovning på Pallas!


Detta ser jag fram emot med spänning. Australienska viner brukar sitta rätt och jag ser verklligen kvällen an med tillförsikt. Lina-Ask Winell, marknadsansvarig på Antipodes Premium Wines AB håller i provningen. Företaget säljer kvalitétsviner på nätet och nu åker man runt ute i landet och håller vinprovningar för att man skall få en uppfattning om vilka fina viner man kan få hem till vinstället för en överkommlig penning. Skall bli spännande och jag lovar att jag återkommer med text, bild och smakupplevelser därifrån under aftonen (om jag inte provar för mycket vill säga, då blir det morgondagen i stället).

Mina kvinnliga bloggarvänner (jag räknar er faktiskt som mina vänner) pratar mat och vin så det vattnas i munnen på en gammal gourmet. Försöker hänga på och har nu beslutat mig för att kontra med ett recept på något gott som ligger på lur i pappa B:s hjärna. En gång i veckan. Vi får väl se om någon vågar testlaga rätterna och komma med en kommentar. Då jag bloggade på webblogg under några år var det väldigt många som hängde på och det var väldigt roligt. Som start kanske det blir något mysigt till fredagskvällens mys i TV-soffan, vi får la se.
pappa B

4 kommentarer:

Baronessan sa...

Kvalitétsviner minsann! Ha det så gott.

Anonym sa...

en få tacke...

Peace in mind sa...

Looking forward...recept alltså:)

Anonym sa...

Å tusan, trodde det var något annat på G *s*