onsdag 14 januari 2009

Idag har jag försökt vara som en get.

Numera har man som en skepnad av en get möjligheter att stångas lite här och där. Jag sänker mitt huvud och skickar på alla de personer i vårt avlånga land som är så förbannat dumma att de köper sjuka hundar från Spanien. Nya sjukdommar kommer in i landet och de här sk. djurvännerna saknar totalt ansvar för resten av djur och innevånare här i landet. Sätt alla dessa personer i häkte och se till att de betalar de kostnader som samhället åsamkas genom att veterinärmedicinska undersökningar måste göras. Kan man förse en halvskum kärring i Spanien med drygt 4 mijoner i form av hundköp och donationer då saknar man en stor del av utrustningen i hjärnkontoret. En sjuhelvetes kick i akterkapellet på dessa personer. Smack!!!

Bra gjort teamet i Uppdrag Granskning. Sånt här handlande skall svida.
Inför karantän igen, både på hundar och katter, omedelbart.

I övrigt har getvarianten gått skapligt. Har ätit sallad men en ortoligt god dressing som jag knåpade ihop på rester i kylen. Kanske jag lägger ut receptet någon dag. Trollen och jag har även ätit blodpuddin med hårdstekt bacon, lingon och smält smör. Mums fillibabba.Jobbet med enkäten gick skapligt och lampgrabbarna Månsson fastnade också på bild. Nu återstår broderingen så att det blir en vettig text till bilderna. Vi kanske syns lite senare.
pappa B

1 kommentar:

Baronessan sa...

Sjukt, sjukt, sjukt - men blodpudding är gott!