fredag 20 februari 2009

Baronessan utmanar..



Struts tillhör favoriterna på pappa B:s tallrik. Vad föredrar du?
Nu skall vi se. Ni som härmed blir utmande skall omedelbart nedskriva de fem (5) äckligaste maträtter ni vet. Samtidigt skall ni kommentera de rätter som utmanaren skrivit ner d.v.s mina. Utmana sedan fem av era stackare i bloggvärlden.
Baronessan som utmande mig hon gillar absolut inte detta;

1. Kalvdans (barndomsskräck)
2. Dillkött
3. Bräckkorv (större barndomsskräck)
4. Njure
5. Sillbullar i korintsås (störst barndomsskräck)

Kalvdans, denna underbara dessert, Västergötlands nationaldessert, gjord på råmjölk. Ummmm`
Dillkött kan jag både ha och mista faktiskt
Bräckkorv? Korv i alla former tillhör pappa B:s stora, stora favoriter
Njure, å fy fan!!! Inte ens mina hundar åt detta.
Sillbullar skulle aldrig överhuvudtaget åka ner i pappa B:S strupe.

Ni kan ju kolla själv på min äckellista.
1. All inälvsmat bläää
2. Inlagd sill
3. Stekt strömming
4. Ansjovis
5. Rå fisk


Nu utmanar jag Stella Sweden, Fredsduvan, Ankifontän, hg och pinglan.
Godnatt
pappa B

9 kommentarer:

Anonym sa...

Dagboken:
Fredag:
Jag hatar den lilla subban! Linda är den vedervärdigaste varelse till människa som någonsin fötts på denna planet NÅGONSIN! Korkade, anorektiska lilla träningslolla. Om jag kunde röra någon enda liten del av min kropp
utan denna fruktansvärda smärta skulle jag slå henne med den. Linda ville
att jag skulle jobba med mina triceps. JAG HAR INGA TRICEPS!
Om hon inte ville ha jack i golvet så borde hon inte ha räckt mig de där
(%&##%?& hantlarna, eller något annat tyngre än en macka för den delen. (Jag är säker på att hon lärt sig det där på sadisthögskolan - hon måste fått en hedersbetygelse i grenen "tillfoga smärta") Löpbandet kastade av mig och jag landade på en hälsorådgivare. Jag önskar att jag hade landat på någon mjukare.
" Gissa vem"

Anonym sa...

Pappa B
Kan läsa att du inte har med korv o brö, men jag vet ju att du tycker om korv, kommer du ihåg, tror att det var på torget i Halmstad men det var i alla fall söder om Varberg den stackars mannen som fick sin tumme placerad ända bak till armbågen bara för att ha försökt låna lite till en korv, tycker nästan synd om den stackarn.....
"Gissa vem"

Anonym sa...

Nej nu spökar det nog. "Gissa vem" du måste vara en gammal god vän som har sån stenkoll på delar av mitt forna liv. Det lutar mot YS, den saken är klar eller så är det LS i Partille. Kan även vara den finurligt TÅ, fast det är lite mer långsökt. Är ju inte informerad om det är en hon eller han som döljer sig bakom "Gissa vem" Får kontakta FBI eller så trillar poletten ner mitt i natten. En liten ledtråd borde jag få i alla fall, det tycker jag vore ganska självklart.
Vågar du svara på detta?
HAr du varit i Porjus?

Sara sa...

Hej och tack för din kommentar i min blogg! Jag blev också utmanad men glömde sillen. Hur kunde jag glömma inlagd sill – det är ju riktigt läskigt ju!

Baronessan sa...

Men Pappa B - inlagda sillen kan du väl ändå inte rata. Då blir det ingen nubbe ;-D
Å stekt strömming som är såååå gott.
Lite läskigt med den där "gissa vem" som har sån koll på dig. Verkar som om du har blivit buggad länge...

Peace in mind sa...

Mä, allt du hatar gillar jag.

stella sweden sa...

Hahaaa...jag får nog repetera o kopiera vad pimpim skrev...

...det enda jag kan komma på att jag inte gillar är bananer...så jag får fnurra ett tag käre pappaB!

stella sweden sa...

...börjar känna sympati för gissavem...en smärta plågar hann/henne U den gör troligen personen destruktiv U det går ut över dig, den där Linda (vem det nu är) o så lite på mig också...

Anonym sa...

Ja, kan det vara någon form av hatkärlek månne, och svarsjuka för att du och jag "har ihop det"?
Tiden får väl utvisa och nu kommer jag att ställa lite frågor som jag hoppas att han/hon svarar uppriktigt på. Då...kanske jag kan lista ut "Gissa vems" idnetitet.
Tror inte att det är någon som vill göra mig illa, tvärtom.
Börja det bli otrevligt så finns det ju spärrar att tillgå.