fredag 20 februari 2009

Baronessan utmanar..



Struts tillhör favoriterna på pappa B:s tallrik. Vad föredrar du?
Nu skall vi se. Ni som härmed blir utmande skall omedelbart nedskriva de fem (5) äckligaste maträtter ni vet. Samtidigt skall ni kommentera de rätter som utmanaren skrivit ner d.v.s mina. Utmana sedan fem av era stackare i bloggvärlden.
Baronessan som utmande mig hon gillar absolut inte detta;

1. Kalvdans (barndomsskräck)
2. Dillkött
3. Bräckkorv (större barndomsskräck)
4. Njure
5. Sillbullar i korintsås (störst barndomsskräck)

Kalvdans, denna underbara dessert, Västergötlands nationaldessert, gjord på råmjölk. Ummmm`
Dillkött kan jag både ha och mista faktiskt
Bräckkorv? Korv i alla former tillhör pappa B:s stora, stora favoriter
Njure, å fy fan!!! Inte ens mina hundar åt detta.
Sillbullar skulle aldrig överhuvudtaget åka ner i pappa B:S strupe.

Ni kan ju kolla själv på min äckellista.
1. All inälvsmat bläää
2. Inlagd sill
3. Stekt strömming
4. Ansjovis
5. Rå fisk


Nu utmanar jag Stella Sweden, Fredsduvan, Ankifontän, hg och pinglan.
Godnatt
pappa B
Skicka en kommentar