torsdag 12 februari 2009

En stor handling av en liten människa...

En lördagsmorgon före jul stod ett litet paket framför min plats vid köksbordet. Inslaget i blänkande silverpapper med ett blått band med rosett på. Hon kom smygande in och kröp upp i mitt knä. -Det är till dig pappa, sa hon och lutade sitt lilla blonda huvud mot min axel. -Jag tog ett blått band även om ett rött varit snyggare.
Texten inne i muggen löd så här;
En källa av styrka och rådgivning
En mentor och en vän.
Jag uppskattar och älskar dig, mer och
mer för varje dag som går.
Jag kan inte föreställa mig vad jag skulle
göra utan den kärlek du ger mig.
Jag kommer att värdera ditt hjärta av guld
mycket högt så länge jag lever...

-Jag köpte den för min månadspeng, sa hon och pussade mig på kinden. Sen sprang hon iväg in på sitt rum

13 kommentarer:

Baronessan sa...

Så rart! Jag anar en tår i ögonvrån...

Anonym sa...

bägge vråna...

Anonym sa...

Hihi, va blödig jag är! Jag började gråta! Så söt present!

Anonym sa...

Bättre än Öl

Skogshuggare Karlsson höll som vanligt på att hugga ner träd med sin yxa
när en orm plötsligt ringlade sig ned från trädet.
Den hugger jag ihjäl tänkte han och riktade ett hugg mot ormen.
- Vänta, snälla skona mitt liv, sa ormen. Du får önska Dig vad som helst
bara Du inte dödar mig.
- Okej, sa Karlsson. Då vill jag kunna pinka whisky.
- Din önskan är uppfylld sa ormen.
Karlsson trodde inte på ormen, men plockade fram termosmuggen och pinkade
den full.
Smakade försiktigt och kunde konstatera att det verkligen var whisky och en
mycket god sådan.
När han kom hem till frugan tog han fram två glas i köket och pinkade dom
fulla.
- Vad gör Du? sa frun, vad håller Du på med?
- Smaka så får Du se. Frun luktade försiktigt och sade: det luktar whisky
och det smakar whisky och vad god den är!
Dagen efter pinkade han var sitt glas på kvällen och så fortsatte det på
onsdag och torsdag.
På fredagskvällen kom han hem, tog fram Ett glas och pinkade det fullt.
- Jamen jag då sa frun, får inte jag något?
- Idag är det fredag lilla gumman, så då får Du dricka direkt ur flaskan om
du ska ha något!!!

Anonym sa...

Nu har jag länkat till det här söta inlägget. Så ru vet:)

Anonym sa...

Ni är för goa.
Hädanefter skall jag aldrig slå ihjäl någon orm (det brukar jag inte göra heller, jag flyttar dem bara)
Tack lilla pinglan, du ä la go!

Anonym sa...

visst är det underbart
varje pappa till en dotter
får en klädsam tår i ögat
hg

stella sweden sa...

..jag gråter...

stella sweden sa...

...men inte i busskuren...

stella sweden sa...

...eller för att jag har sååå mycket rött i mig att jag måste måla över de röda...

stella sweden sa...

...för DE kan jag hantera...

stella sweden sa...

...men inte att min egen pappsen INTE fått en sådan mugg av mig! Så mitt nästa projekt är att visa honom hur mycket han betytt för mig...han är gammal min papps...väldigt gammal...så TACK för påminnelsen!

stella sweden sa...

..U nu tänker alla säkert att honn den där stellabella är helt kukku..men de bjuder jag på!

Puss på pannan pappabeee!