onsdag 25 februari 2009

Nu är jag riktigt förbannad .... igen!



Det här min och min kvinnas framtid. De stora flickorna har redan bildat sig en egen stark framtid. Men..."Skogarnas Konung" och "Prinsessan" de är just nu under uppbyggnad. En uppbyggnad som förhoppningsvis skall ge dem en egen framtid någon gång framöver.
Idag går de i skolan för att lära sig. Kvalitén på den utbildningen undermineras på grund av att det inte finns tillräckligt med medel, = mindre lärare och andra hjälpmedel. INGEN har ifrågasatt vart alla pengar som fanns tidigare år har tagit vägen? De har fem minuter på sig att äta varje dag, sedan skall de ut ur bespisningslokalen. Maten (är det mat föresten) får kosta runt 5:- per elev?

Under tiden fylls våra fängelser med mördare, våldtäcktsmän och andra bovar och banditer. De har tillgång till bra utbildning, får lön för att de spikar pallar och restaurangmat 3 gånger om dagen? Hur in i helvete kan detta få förekomma? Här sitter du och jag och tuggar tandkött som två små möss och låter detta ske.
Svenska medier (hela jävla gänget) är lika tandlösa även de. Har vid flertalet tillfällen tagit upp detta, både i radio och i tryckt press. Men INGEN vågar ta upp frågan, INGEN bryr sig om att vår framtid sakta men säkert håller på att gå under. Ut i livet kommer undernärda människor med dålig utbildning medan svensk fångvård föder upp kraftfulla, välutbildade och mätta bovar och banditer.
Nu är jag så arg så skulle jag haft några politiker i närheten hade jag spöat skiten ur dem hela bunten, både kärringar och gubbar. Kommer från och med idag att föra ett okristeligt liv och väsen i den här frågan.

Riktig mat och bättre skolor till våra barn!
Tuffare straff och mindre fördelar till de kriminella!

Jag antar att jag blir ensam i den här fighten, men skit samma jag skall banne mig inte ge mig.
pappa B
Skicka en kommentar