torsdag 26 februari 2009

Nu är jag snäll igen...en stund

Sände mail till alla berörda instanser under gårdagen. I dagens "gubbkalsong" gick att läsa att vårt SDN fått 16 miljoner extra anslag till skolorna här i nordost. Hm...lite plåster på såren, men fortfarande en piss i västerhavet. Mördarna sitter fortfarande och äter tre mål om dagen, ser på färg-TV, studerar till journalister och strejkar pga för dåliga löner?
Håller på att förbereda lite smått för den stundande resan med Hurtigruten. Är spänd av förväntan då jag tror att upplevelsen med dessa vackra fartyg efter den nordnorska kusten iklädd vinterskrud kan bli något alldeles extra. Skall försöka få ordning på mitt internet ombord så jag kan blogga under resans gång. Håll tummarna. Förmodligen blir det ingen sväng in i Trollfjorden den här resan då det antagligen är is inne i fjorden, men bubbel i polen när polcirkeln passeras det måste jag hinna att filma, fotografera och bubbla själv. Blir aningen komplicerat, men jag skall försöka fixa detta på något vis.
Nu skall det skrivas en stund innan skidåkningen med damernas stafett drar igång. Då dras telefonjacket och andra kommunikationsapprater ur.
Vi synes längre fram under dagen.
pappa B

3 kommentarer:

Peace in mind sa...

Va, är det skidor idag igen? Ska det aldrig ta slut? *retas*

Fö är jag lite avis på Hurtigrutturen, verkar så vackert. Den perfekta fölsepresenten ska jag notera...

Anonym sa...

Hej! Tack för din kommentar. va roligt att ni gillade Alanya. Vi är ingen helsvensk familj, en svensk mamma, turkisk pappa och en "svurk" (svensk/turkisk) pojk på 4,5 år. När vi är i Sverige bor vi i gbg (lindholmen) och va där 3 mån i vintras. Alltid blåsig, ruggigt och kallt men sommaren är underbar på västkusten:) Här väntar vi bara på solen, har regnat nästan non stop i 3 v men med mars månad kommer solen och värmen vilket vi ser fram emot. Ska läsa lite i din blogg nu. Ha en bra kväll!

Anonym sa...

Hörru dit lilla jägartroll, skoja inte om så allvarliga saker *s*

Kina i Turkiet. Kul att du hörde av dig. Jag kommer att hänga med och tjuvkika på dig med.
pappa B