lördag 14 mars 2009

Allt har ordnat sig till det bästa....


Kolla vilka fina gubbar han sätter ihop och målar den lille riddaren. "Skogarnas Konung" har vigt sin fritid åt att producera, måla och lära sig spela med dessa små orks som tillhör Warhammer 40K.

Phu..satt lite med skäggstubben i postlådan. Skall producera en artikel som går som serie "I dina kvarter" där jag skall presentera några duktiga, intressanta människor ifrån de stadsdelar där vår ena tidning går ut. Nordost heter tidningen och alla som jag skulle intervjuva fanns på fel plats vid fel tidpunkt. Men jag hade ett ess i bakfickan som jag tänkt spara till lite längre fram i vår. Nu åker han dit Marion, "super Marion" en rumän som sprudlar av musik. Han bor i Gårdsten och vi skall göra reportaget i morgon. Ni skall få en glimt av mannen, jag lovar. En mycket intressant person.
"Loppan" och "Skogarnas Konung" har bakat sockerkaka och muffins, både vanliga och chokladmuffins. Hon sockerkakan och han muffins. Supergoda och pappa B har redan skyfflat i sig både vanilj- och chokladmuffins och två stora bitar sockerkaka som dessert.
Nu skall det iordningställas ett fruktfat och så blir det skinnsoffa och en herrans massa telefonsamtal för att rösta fram "Snälla,snälla, snälla" och ugglan till finalseger i Melodifestivalen. Även om "Loppan" alias "Prinsessan" håller på Danny & Co. Hon har egen telefon!
Kanske vi syns efter avslutat program. Tror att jag skall spela lite dataspel innan jag kojjar ikväl. Har ett uppdrag där man skall förpassa en tysk trupp till de sälla jaktmarkerna. Fixar sig nog med en "fourfingers" wirre och ett glatt humör.
Tjosan
pappa B

Inga kommentarer: