tisdag 17 mars 2009

En öde strand i Rimini 1960


Turisterna hade inte vaknat. Bara några gubbar som gick och städade nere vid strandkanten. Året var 1960, jag hade via cykel från Porjus (BD) trampat mig ner till Paris. Liftade med en grevinna och hennes privatchaffis i en gammal Bentley ner till Rimini. Därifrån återvände jag efter diverse mankemang tillbaka till kalla nord. Utan min mormors cykel (den sålde jag strax utanför Paris) men med nästan 2000 franc i fickan på mina blåbyxor mod. ä. Hade sålt alla tavlor jag målat till en liten gubbe med svart långrock och kinesmustach.(kanske det var Salvarore Dali)

Snart är det dags igen. Mat, vin och sång. Dörrarna till TUR-09 slås upp på Svenska Mässan och då finns pappa B på plats. Jag lovar att det skall bli flera dagliga rapporter från denna helt fantastiska mässa. Till stora delar är hela världen representerade på mässgolven. Alla hallar är fullproppade och stämningen är på topp.
Under torsdag/fredag är det media och fackbesökare som får tillträde. Under helgen släpps allmänheten in och då går det knappast att ta sig fram mellan de olika montrarna. Men...ni skall få vara med, jag kommer att skjuta skarpt där nere, både på torsdag och fredag, vänta bara.
pappa B

3 kommentarer:

kockajäveln sa...

så såg det ut på ribban idag:)

Anonym sa...

Vilken fin bild, gillar verkligen din blogg! :=)

Anonym sa...

Tjenar vänner...
TAck för att du gillar min blogg weirido´s