måndag 9 mars 2009

Hej alla mina vänner...

Tack skall ni alla mina bloggvänner för att ni troget kollat in mig varje dag. Har förbannat den antika laptoppen, förbannat alla nätverksanslutningar och förbannat alla fjäll som gjort det omöjligt att komma ut och sköta mitt bloggande. Nåväl, nu har gubben återvänt till hemmets lugna bo. Med inköpt litersflaska, innehållande Laphroaig Quarter Cask i handbagaget. Fast det viktigaste, hårdisken fylld med fantastiska naturupplevelser och den redan för stora magen(nedfallande muskel)fylld med utsökt mat och fyra nya goa vänner i anteckningsboken. Stockholmare av den gamla stammen, de med snabba tungor och glimten i ögat. Dessvärre blir jag i framtiden tvungen att kontrollera stavningen extra noga då en av de nya vännerna är fd. rektor med skarp blick för ordens framförande i sin rätta skepnad.
Snöoväder i Oslo gjorde att hemflygningen blev 40 minuter försenad men familjen stod lugnt och väntade i reget ute på Landvetter.
I morgon blir det bilder och text på denna fantastiska båtresa, ett minne för livet och en upplevelse som jag önskar att alla ni där ute kommer att få uppleva innan ni fäller ihop vingarna. Detta är värt varenda krona, var så säker. Att desutom få vara med då vädrets makter och vår herre är på sitt absolut bästa humör, ja, det är grädde på moset. Här glider vi in i hamnen på slutdestinationen, Bergen. Soligt väder, ganska vass vind och skapligt med snö....
Håll nu i er för det blir mäktiga fjäll från och med i morgon och några dagar framåt.
Blev extra glad då jag läste i Aftonbladet på flyget hem att Caroline af Ugglas gick vidare till Globen och dessutom är läsarnas favorit, skyhögt över idol-maffian. Snälla, snälla, snälla nu röstar vi på henne så telefonen glöder till helgen.
Jättekramar till er hela gänget och kryp nu ner till gubben/gumman under duntäcket och försök sova, om du kan.
pappa B, åter på banan

3 kommentarer:

whatthefuckdotcom sa...

Välkommen hem igen :)

Anonym sa...

Tack för det vännen.

Baronessan sa...

Välkommen hem! Jag började fundera på om du förlist eller om du kanske bestämt dig för att stanna i Norge. Nu över till resan....