onsdag 25 mars 2009

Herre je hur det såg ut..


Med milt våld tvingades jag av övriga familjen att sätta mig ner och titta på TV. Där fick två städtanter i uppdrag att göra "rent hus" hos en finsk mamsell. Herre djävlar säger jag bara. Hur kan en människa bo så där, idag. Döttrarna har förmodligen inte fått röra en pryl för då hade gumman exploderat. Nu fick hon sig en rackabajsare i hotellbaren och under tiden sopade styrkan i hennes lägenhet iväg 10 ton! sopor ur lägenheten. Men....jag slår vad, om 6 månader ser det nästan lika eländigt ut hos gumman igen. Har man hamnat i spara, och "bra att ha" karusellen tror jag att det är mycket svårt att slänga.

Har tagit mig ett glas tomatjuice och hade jag haft en skvätt vodka hemma hade jag gjort mig en Bloody M på rak arm. Nu blev det bara röda vitaminer. Sitter här och lurar på om jag verkligen skall skriva om mitt våffelbak eller inte. Jag väntar en stund, tror jag. Modar mig lite.
pappa B

Gör en man lycklig och han sjunger,
gör en kvinna lycklig och hon gråter

4 kommentarer:

Baronessan sa...

Våfflor hade jag glömt - skit samma, men ååååh Bloody Mary - va´ gott!

Anonym sa...

jäpp med svartpeppar, tabacco och en bit selleri. Det får nog bli en hel karaff till helgen *s*

Anonym sa...

Hon måste ha varit sjuk, den där stackars kvinnan. Jag såg inte programmet men jag har sett trailerna.

Tack för dina ord hos mig, de värmer..*bugar*

Anonym sa...

Varsågod Annelie.
Jag kommer att smyga in lite då och då för att "kolla läget"