tisdag 10 mars 2009

Hon snackade lite om livet som politiker, om livet i Brasilien och så promotade hon givetvis för sin nyutkomna bok. Lite folk på kulturcaféet här i Angered. Snabbjobb, hem och så med huvudet i redigeringen igen. I morgon är det lämning till NO, massor av texter och bilder. Nu reser vi vidare med Hurtigruten om ni orkar vill säga?
pappa B


Detta var en av de stora attraktionerna i Hammerfest. Ibland undrar jag varför i fridens namn alla guider, turistarrangörer och andra PR-folk alltid skall släpa med en till olika gamla kyrkor. Normalt så går nästan inga svenska människor i kyrkan, varför skall vi då tvingas in i dessa när vi har semester? Jag strider ganska tappert för att plocka bort kyrkobesök från de pressresor jag är med på. Intresset är så lågt från min sida sett att jag hellre sitter kvar i bussen och läser en broschyr. Fast...visst, när man kommer till en riktig pampig variant, då tycker även jag att det är spännande och hänger med.
Lika intressant var norrskenet. När det plötsligt dök upp på den kolsvarta himlapellen så var snart hela passagerarliostan på benen. Kameror av skilda slag riktades mot skyn samtidigt som ägarna suckade, drog efter andan och stönade. Hade man inte sett norrskenet utan bara lyssnat på ljudet så hade man trott att man hamnat i ett gruppsex-kollektiv. Personligen tyckte jag att det var ett dåligt norrsken, men jag är ju bortskämd med norrskenet hemma i Porjus som färgade hela himlen grön/blå/gul och ibland nästan vitt. Nöp i alla fall till ett skott och kolla vad jag hittade.

Nu skall jag själv börja dra mig mot sänghalmen. "Skogarnas Konung" har drabbats av vattkoppor och har lite svårt att sova så jag sitter uppe med honom lite extra. Känner väl lite trygghet med pappa i närheten. Prickig som en liten dalmatiner är han
Ä
Själv är jag lite deppad för att min goa Stella skall ta paus, men jag antar att hon har någon anledning till det som inte jag har en susning om. Kul bloggvän som tystnar, om än bara för en kort stund (önsketänkande)gör att flera glada leenden försvinner.
Vi bloggare behöver sådana som du Stella lilla. Bli inte borta för länge...
pappa B

4 kommentarer:

Baronessan sa...

Hellre norska kyrkor än Maggan. Vilken läcker bild. Såg det ut så där eller blev det bara så?
Stackars SK som har vattkoppor. Inte roligt alls.

Anonym sa...

Ja, det har jag också undat många gånger - varför alla dessa kyrkobesök! När jag är i främmande kultur är det intressant med besök i någon helgedom, men inte 15-20 st, jag illvägrar!

Peace in mind sa...

Nice att följa resan i efterskott...att ta en titt i kyrkan får mig alltid att känna mig så skenhelig. Tror mer på Robert Lind i Kramfors eller nåt...

Anonym sa...

Jag minns (och nu kommer det låta som att jag närmar mig pensionen) att när jag var liten hade vi norrsken ofta här... Men jag har inte sett och hört det sen jag var 5-6 år eller nåt. Undrar om man inte kan se det här "nere" nu mer?