fredag 27 mars 2009

De flesta verkar ha stannat kvar...

Jag undrar vad de här två berberna hade sagt om de vaknat och sett marken täkt av snö. De bor i en grotta nere i Matmata, Tunisien. Goa och snälla bjöd de pappa B på kaffe. Starkt, så vasst så att ögonbrynen åkte upp och fastnade i pannan. Vi pratade länge och mamman Aida var förgrymmad. Det var bara ett av de nio barnen som bodde kvar hemma i grottan, de andra hade flyttat in till Tunis. De var välkomna hem, men de fick laga sin mat själva. Hon lagade bara till gubben och den hemmavarande sonen... Grabben var nästan lika gammal som mig.

Mitt vågade beslut att dela ut en plastblomma igår har inte avskräckt alla mina besökare. Fyra äldre damer från Somalien mailade och informerade mig om att jag såg värre ut än deras egna gubbar så de tackade för sig och beklagade att jag visat upp både mig själv och min röst. Ansåg sig blivit grovt förda bakom ljuset. Nåväl shit happends så jag får väl leva i ovisshet om jag på grund av mitt vågade tilltag missat både pärlor och kameler.
Hade modet varit tillräckligt stort hade jag låtit "Skogarnas son" filmat mig i profil, fast då hade vi fått gå ner på gården så att han hade fått med hela överhänget. Sedan hade vi kunnat göra om det när jag slimmat till mig i sommar. Man kanske kan tjäna en hacka på detta, skall genast undersöka med någon tillverkare av bantningspiller! Hej då.
pappa B

När fattigdomen kommer in genom dörren
flyr kärleken ut genom fönstret

2 kommentarer:

Baronessan sa...

Tog du ingen bild i grottan - hemmet? Undrar hur det såg ut där. Berätta mera!!!

Vad är det för fel på plastblommor - dom lever ju för evigt.

Anonym sa...

jag menar bara detta.
Jorå lilla Baronessan, visst kan jag lägga in lite bilder och berätta och Aida och Mohamed (ovanligt namn)
pappa B
PS Jag kallar det för; PÅ BEGÄRAN!
kommer senare under dagen