fredag 27 mars 2009

Vädrets milda makter..känns skruvade!

Slog upp de rödsprängda och kröp försiktigt ur "upp och ner" bingen. Hasade mig in mot toaletten och fick se snön genom sovrumsfönstret. Nej, fan, snö, nu..jag går och lägger mig igen. Klockan var 06.20 och det var dags för en ny dag att börja. Pinknödigheten tog överhand och jag fortsatte mot toan. Bilden som slog emot mig när jag efter förättat värv på toan, mötte mig är minst sagt nedslående. Började att pyssla med frukosten medan kvinnan gnolade på en melodi från senaste festivalen och det började röra på sig inne hos "Skogarnas Konung". -Jahoooo, snö igen vrålade han när han vigt som en katt hoppade upp från sängen och kom rusande ut i köket. "Prinsessan" sover, hon är fortfarande lite slut efter alla prickarnas framfart på den lilla kroppen. -Ska jag ta pulkan med mig till skolan, pappa?
-Näää, gå in på toan, tvätta dig och kom och ät frukost. Den här snön regnar bort före lunch , ljög jag och korsade mina fingrar bakom ryggen. Den här bilden tog jag i måndag, ungarna spelar kula i sandlådan, ett säkert vårtecken, eller hur? Idag undrar han om han skall ta med sig pulkan till skolan. Det är inte konstig om man blir lite störd.
Nu är kvinna, son utflugna. Den lilla "Prinsessan" snusar fortfarande, jag har kokat min havregrynsgröt. Tevattnet bubblar och jag skall gotta mig en stund genom att läsa hur enkelt HV71 sopade isen med Frölunda då de vann matchen med 4-1 i går. Vi höres senare. Skall idag ut och göra ett reportage om ett gäng somaliska damer som startat ett städkollektiv?
pappa B

Motgång gör en man vis, men inte rik.

Inga kommentarer: