söndag 22 mars 2009

Känd mötesplats


Det är här, som Finland - Norge och Sverige möts, Treriksröset kallas platsen och man kommer dit via båt från Kilpisjärvi i Finland. Det är länge sedan jag var där. den gången sprang en äldre tysk kvinna för mig och min kusin från båten och fram till den gula stenen, Där riggade hon upp kameran, startade självutlösaren och hoppade vigt som en katt upp på stenen och satt där och log då kameran exponerade. Sen började hon gå tillbaka. Plötsligt stannade hon, såg sig om och tittade på oss. Plockade sedan av sig alla kläder och sprang naken ut i det iskalla vattnet och försvann ner i djupet. Efter en kort stund kom hon upp, en bit bort. Ett par kraftfulla simtag och hon var framme vid land. Klev upp gick fram till mig och frågade varför jag inte tog någon bild? Kämnde mig som ett stort fån, världens mesigaste 19 åring ensam uppe på fjället med en spritt språngandes naken tyska som just klivit upp från en fjällsjö med iskallt vatten. Hon fick inget svar, jag tog ingen bild heller.
Det finns många modiga små människor här i livet, eller hur?
pappa B

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha kul! Gillar verkligen bilden! Tack för din kommentar,jag håller med dig...inget fel på Luleå...ett nice ställe!

Så hur går det med vendettan mot påven?

Anonym sa...

Jo tack påvepajasen fortätter sitt mässande mot användandet av gummipåsar. JAg följer på avstånd och delvis smygandes under olika täckmantlar den senile gubbens förehavande... För varje stoppad gummipåse slänger jag in 10 nya.
pappa B