måndag 2 mars 2009

Norge är fantastiskt!

Kolla vad som mötte mig då jag klev in genom hotell entrén! En glad och söt norka som hälsade välkommen. Maria heter flickebarnet och hon berättade att jag skulle få frukost mellan 7-10 i morgonbitti.Så här skall det vara. Denna lilla plats längst upp i norr har 5000 innevånare. Totalt har fylket runt 10.000 innevånare, och dessa har gott om plats vill jag lova. Fylket är stort och här lever man i ett med vildmarken. Turismen blomstrar, till stor del tack vara Hurtigruten som kör varje dag, året sunt, sommar som vinter. I kväll var det som tur var, ingen som visste att pappa B skulle anlända så alla 5000 hade gått och lagt sig. Här är storgatan -Kirkenes by night -
Nu kryper jag också under täcket
pappa B

2 kommentarer:

stella sweden sa...

..kryp du ner men stella sweden är vaken och med för hon vill till jukkasjärvis ishotell o när någon skriver om nordliga breddgrader så vaknar hunn!

Anonym sa...

Bra lilla Stella, jag håller på dig. Här skulle du trivas, jag lovar.
pappa B