måndag 2 mars 2009

Hurra...kontakt med yttre rymden!

Det startade med flyg från Sveriges framsida upp till Oslo. därifrån nytt flyg upp till Kirkenes (kolla kartan får ni se, Ryssland ligger runt knuten)där minusgrader och yrsnö hälsade pappa B, 12 väl påpälsade amerikanska kärringar och gubbar, en scooterförare som stcak direkt, En busschaffis i mörkblå T-shirt, det var allt. Resten av alla passagerare försvann som en avlöning. Hotel Wessel blir min sovplats denna afton. Ett litet fint hotell, rent och snyggt. Skall masa mig ut på direkten och ta en bild ute i byn.
Återkommer sedan jag gjort detta och skaffat ett glas till wirren. Fick tag i en Jameson (brukar ha den till det Irländska kaffet) till det changtila priset av 119 svenska för en hel liter.
pappa B

2 kommentarer:

stella sweden sa...

jag veeet vart kirkeness ligger efts jag har koll på det mesta även om jag verkar förvirrad men varför har du inte skumpa med dig?

Anonym sa...

Vad skoj nu trivs du väl, farsan...så nära ryssland och "rötterna" Nu har jag fixat till blog layouten, som jag vill ha den =) Tack för kommentaren och skickar en kram till dig, småsyskonen och kvinnan din!!!

Kram Äldsta