tisdag 24 mars 2009

Nu har samtliga högdjur skitit i det blå skåpet!


Jag snackade just med polar´n ett par trappor upp. Han beklagade inte detta att jag aldrig i mitt liv varit ansluten i något fackförbund någon längre period. Gick med i Journalistförbundet ett tag men varför skulle jag vara med där för? Jovars man fick gratis entré lite här och där. Titta på vänsterledaren här intill. Hur mycket extra pengar har han roffat åt sig? Tro inte att han är någon gullgosse, nej då samtliga som sitter i vikingaskeppet "MS Svea" har rejäla plånböcker, sådana som hästhandlarna i Småland hade förr i tiden. Läderpung med illrött gummiband (packning till konserveringsburken) runt omkring.
Titta nu på fackpamparna när de dessutom så otroligt oproffsigt klipper till med utdelning och upptrappning av bonusar till de höga g(s)ossarna. Detta gör man under en period då landet fullkomligen står på huvudet i sin egen spya? Detta visar vilka inkompetenta människor som styr och ställer på de flesta viktiga poster i vårt land.
Sossarnas presstalesman sade i en intervjuv i TV för ett par minuter sen att hade inte den sittande regeringen ändrat i regelverket så hade inte dessa möjligheter funnits. Han menade att det system som den tidigare regeringen (S) hade inte gav utrymme för dessa höjda bonusar. Vadå, med andra ord så antyder han att det är regeringens fel att fackpamparna nu får högre bonusar. Eller kan det kanske vara så att nu såg alla sossar i höga ställningar sin chans att roffa åt sig lite av de sparpengar som deras betalda slavar stretat ihop via fackavgifter, luddiga försäkringar och allt vad fan det nu heter!
Jämna den där LO-Borgen med marken, landsförvisa alla fackrepresentanter, företraädare för försäkringsbolag och annat löst folk som under många års tid suttit och brett både smör och vegetabilsikt margarin på limpskivorna.
Arbetarrörelsen, blää vilket djävla skämt
-Vi socialdemokrater skall hålla ihop och dela lika. Ett ännu större skämt. Inte tusan fick sjuksköterskan Nisse Olsson något extra i sin börs vid den senaste förhandlingen. Under samma tid som våra sjuksköterskor strejkade för en bättre lön och arbetsmiljö så skrev pamparna om sina avtal och lade på dubbla bonusar. Dessa pengar hade kunnat ge samtliga sjuksköterskor/biträden/vaktmästare mer i sin börs. Det hade även räckt till att anställa fler så att de som sliter halft ihläl sig kunde få lite avlastning, och patienterna lite mer kontakt med sina omhändertagare.

Pappa B tar på sig stövlarna med skyddshätta i tån och skickar iväg en rövaspark långt upp i kulpåsen på de här kräken som sitter och gottar sig medan deras slavar, ensamstående mammaor/pappor, pensionärer, som tyvärr utan insikt över vad som händer på bakgården, satt dessa klåpare på deras stolar, inte har pengar kvar en vecka innan ny pension anländer. De smilande kärringarna åker på samma rövaspark i jämlikhetens tecken. I morgon hälsar jag inte på en del människor, den saken är klar
pappa B

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jaadu, man blir arg minst sagt...


Tips då? I mitt fall har det hjälpt att kommentera mycket och bara vara envis, inte ge upp. Och framför allt, inte blogga bara för att få bra tittarsiffror! För det tror jag lyser igenom.
Jag tycker själv att jag pratat lite mycket siffror i min blogg, men det är för att jag är så himla glad och överraskad (vad har hänt, liksom!)
Men du verkar ju ligga bra på de topplistor du är med på!

Ha en bra dag!

smultron sa...

Ja, jädrans! Bitande arga ord och jag nickar instämmande.

Kommer tillbaka, var så säker, men jag pluggar numera och hinner inte med att läsa bloggar i den utsträckning jag vill.

Anonym sa...

stort och smått, jag tackar och bugar. Skall omedelbart sätta igång att kommentera

smultron, plugga på du, tid kommer att producera/läsa bloggar.

Kram på er bägge två!