fredag 20 mars 2009

Ny dag - nya äventyr.


Fullt ös - medvetslös brukar klacken skalda. Visst var det fullt ös, det råder det ingen tvekan om men pappa B var långt ifrån medvetslös. TUR-festen efter mässans stängning genomfördes med mycket folk, bra musik både på disqogolvet och i "tryckar hörnan" Glada unga pigga männniskor och så vi gamla stötar längst efter kanterna.
Anders Engzell från Ehrenberg Marketing förbereder en pressvisning i Scanlines monter tillsammans med en söt liten danska. Massor av vackra flickor fanns det lite överallt och alla länder försökte givetvis visa upp det vackraste man har.
Samling vid pumpen....
Märkligt nog så var det mest kvinnor som stannade till och drack lite vin. Här hade man byggt ett torn av "Boxviner" av skilda slag och åtgången var enorm.
Och så fanns det fula gubbar också. Kolla här vilken filur som dök upp framför kameran. Hu jeda mig, här hade "Prinsessan" stuckit och gömt sig om hon varit med. Efter klockan 15 så brakar det ofta loss bland montrarna. Så även denna gång. Det dukades upp, hälldes upp och åts upp. Allt under glada former.
Tjo och tjim finns det också gott om här på mässgolvet. Mina vänner från Hurtigruten hade fått in ett ukkeleleband i montern och de svängde loss rejält. Fjorlaxen och det vita vinet försvann med en helsikes fart. Om det var smaken på laxen (vinet)eller tempot på musiken som fick folket att dyka ner bland läckerheterna det vet i tusan, men fort gick det.
Idag blir det wirreprovning för hela slanten och sedan bär det av hem igen. Fredagsmyset i skinnsoffan väntar. Hur det än är på en mässa av denna dignitet så kommer den aldrig att slå ut freredagsmyset med familjen. Mina tre troll, både det stora och de två små. Vi syns under sen eftermiddag. På söndag flyger jag till Dubai!
pappa B

3 kommentarer:

Anonym sa...

"Gissa Vem" Skriver
Har varit borta ett tag men Nu jävlar kommer vi igång igen... Såg din fina bild på gymet, skönt at du har kommit igång och hoppas att du är där flera gånger i veckan (ser ut att behöva det) HaHaHa, många tycker nog att jag är oförskämd mot dig men det tycker inte jag, som du vet så tror jag att du mår bra av att få lite spydiga kommentarer.
Träffade förresten Linda häromdagen och fan vad hon fick bita i gräset denna gången, hon såg ärligt talat förvånad ut att jag fortfarnde levde och att jag kommit igång med träningen.
Fortsätt träna och ta en smörgås med majonäääääs vet ja (citronsmak passar bra till en sur gubbe har jag hört)

Anonym sa...

Fredagsmys är ett måste! Ser ut att ha vart en kul mässa. Här har vi tittat på tv druckit vin och skrattat åt roliga bilder på Internet!

Pappa B sa...

"Gissa vem" kan slänga sig i väggen. Men inte med huvudet före då det mest liknar ett ägg!

weirdo´s det går så bra så med vin och mys, bara man har varandra