lördag 28 mars 2009

Skidskytte sedan snabb promenad...

Nu jäklar gäller det för lilla fröken Jonsson från Jämtland. Fördel Wilhelm, Tyskland men bara 19 poäng (detta sedan man dragit bort de tre sämsta tävlingarna) Idag och i morgon avgörs segern i den totala världscupen i damernas skidskytte. Man skall aldrig önska olycka över någon men skulle fröken Wilhelm snubbla i någon vänsterbacke eller missa några skott extra så skulle jag inte gråta. Klockan 10.06 så talade jag med honom ett par trappor upp och ville att han skulle hålla ett vakande öga på lilla Jonsson nere i Ryssland. Det skulle ge minst 2 pluspoäng och jag tror att han är ganska sugen efter att få inkassera dessa 2 +. Vi får väl se, lämnar er här en liten stund, men återkommer strax.
pappa B

Lagom lycka är bäst.

2 kommentarer:

Kina sa...

hallå hallå! Jodå, här på sandbacken är det bara fint. Idag skiner sol (äntligen) på oss igen. Fy vad det har regnat här under mars månad men nu hoppas vi det är slut med det ett tag fram över. Ha ha nä kålpudding med lamm är inte att rekommendera. Anledningen att det blev med lamm sist va för att sambon sa att det va nötfärs (han vet att jag inte äter lamm) vilket det alltså inte va men han trodde det och man ser ju inte förrän det är försent vad det va. Hoppas våren kommer till Sverige snart, mycket snö detta året har jag förstått från familj, bloggar, nyheter mm. Ha en trevlig lördagkväll!

Maria sa...

Hejhej!
JA, hur gick det i skidskyttet egentligen?? Måste surfa vidare till någon tidningssajt.
Tack för besök hos mig, välkommen åter!