onsdag 25 mars 2009

Spelet bakom kulliserna fortsätter..

Dagens "gubbkalsing" är fullproppad med förklaringar och bortförklaringar från Lundin & Co. Hela soppan stinker. Jag kliver in i Belmondo och glider ner till redaktionen för att höra om man fortfarande är aktuell ute på marknaden. Vem vet, man kanske har skrivit sin sista artikel?
Nix, kommer aldrig på frågan. Vårt land har ju mer än de sju tidningar vi producerar och jag har en fri penna, ett djävla glatt humör och en motor som inte heller går av för hackor. Just nu håller den dessutom på att trimmas, till mod. stockcar.
Den prickiga "Prinsessan" är bättre och klarar sig själv en stund. Har lovat att köpa ett paket Hubba-Bubba, rosa. det löser alla komplikationer utan knorrande. Enkelt, men kanske lite fult, Nåväl hon kommer ju att bli lurad senare i livet också någon gång. Lever inte i den villfarelsen att mina barn aldrig kommer att drabbas medan andras barn alltid åker dit. Nej min själ, så är det inte hos pappa B och hans familj.
Sköt om er nu medans jag är borta, skall skjuta en bild någonstans så ni ser hur vi har det här i Göteborg, Sveriges famrsida.
pappa B

"Be om råd, men bestäm själv"

3 kommentarer:

Anonym sa...

Myror vadå? Trevlig blogg du har. Roligt att se vad fotografer hittar på!

Peace in mind sa...

Det där spelet...blir man galen??? Lättare med kids då, som blir glada för tuggummi. Trots vattkoppor.

Anonym sa...

ÅSa
Ja ibland skickar jag ut en liten lustig fråga när jag hittar sågon spännande bloggare. Då är chanen stor att hon eller han tittar in och jag kanske får en ny besökare som vill hänga med på min blogg.
Där var svaret på myrorna. hoppas du inte blir såååå arg *s*

fredsduvan, du kan få lite vattkoppor och ett hubba-bubba av "Prinsessan" om du vill

pappa B