tisdag 7 april 2009

Åh dessa fantastiska kvinnor!

När Gud (eller vem det nu var) skapade kvinnan var han på sitt allra bästa humör. Mina bekanta, arbetskamrater och kvinnorna säger att jag är feminist (beror kanske att jag ofta sitter när jag pinkar. Tycker det är onödigt att vispa omkring med den där lilla pinnen inne på toaletterna). Jag är ganska stolt över detta, feministstämpeln alltså. Har jobbat med tjejer/kvinnor i hela mitt liv. Från den dagen jag hoppade ut på BB i Porjus tills jag fäller ihop vingarna, kommer kvinnor att cirkulera i mitt liv. Ett av de djävligaste däggdjur som konstrueras, men även det mjukaste, goaste lilla kramdjur som sett dagens ljus. Smarta (finns även blondiner som är det) duktiga och vackra att se på. Svårbemästrade om man inte trycker på de rätta knapparna. Det går inte att skriva en hyllning som blir rättvis. Vid de flesta större partyn jag bevittnat är det jag som på ett eller annat sätt får hålla talet till kvinnan. Om detta beror på att de andra männen är blyga eller om det beror på att jag haft något med alla dessa kvinnor att göra, på ett eller annat sätt, det låter jag vara osagt. Jag brukar tala till en av dem så förstår alla de andra.
En kvinna jämförs ofta med vin. Bra jämförelse tycker jag. Den unga nyfikna är som ett rosé Clairet du Château de Lisennes (katalognr 2243) medan den mer softikerade ladyn som prövat på att lukta på några blommor i livet mycket väl går att jämföra med en mustig sydafrikansk Allesverloren (katalognr 29002), fyllig och smakrik. Drickbar alla tider på dygnet, kvinnan alltså. Sedan när livet börjar sätta sina spår, när charmen kryper ut på skinnet då vill jag gärna jämföra dessa fantastiska varelser med en god, liten sprittande Gosset (katalognr.7405). Där kvinnan liksom vinet både visar känslor som det porlande rosévinet och tyngd och nyanserad kraft, där erfarenheten kräver fullt engagemang av kavaljeren.
Nu måste jag börja jobba. Men tag en litet titt på skönheterna först mina vänner. Detta är Rosévinet.
pappa B

Just nu när de första strålarna från vårsolen börjar skina, då blir kvinnorna som små blommor. De slår ut i sin fullaste blom. Uringningarna åker ner och kjolarna upp (missförstå mig rätt) och vi män får lystna blickar och börjar tänka på badsäsongen. Det är då, det är då som solen går i moln. Badsäsongen ja. Har bokad tid i gymmet klockan 15.oo vi hörs.

"På kvinnor och päron griper man om den köttiga delen"

7 kommentarer:

hg storm sa...

så vackra damer fångade med en känslig lins..ibland rockar du på riktigt :)

Pappa B sa...

Jäpp, du skulle bara veta *S*

Pappa B sa...

Hd... jag trodde att mina kvinnliga läsare skulle reagera, men de har tydligen satt i halsen eller så är de ute och sliter loss påskruis för att prygla mig med *s*
Ha de så bra

Äldsta sa...

vackra bilder som vanligt, påminner om ett skogsrå...och dess historia känner du väl till, farsan? *hihi*

Du rockar fett med kameran framför ditt känsliga öga!!!

Kram Äldsta

pappa B sa...

Tjen dottera Ä
Vräk nu inte i dig en massa ägg till påsk. Ligg lågt så jag inte blir morfar en gång till *s*
Fadern

Skatan sa...

Önskasr jag kunde skriva en så´n fin hyllning till er män, pojkar, karlar... Skall faktiskt fundera över det. För så här är det..jag är lika förtjust i män... som du i kvinnor. Små män... unga, medel, äldre eller riktigt gamla... Skönheten och tjusningen eller karisman finns vare sig de är gamla eller unga..om den finns. En gång höll Margith (min allra bästa vän) på att skratta ihjäl sig när jag pekade på en karl och sa... är inte han sexig. Mannen i fråga var långt ifrån vacker ... men hade deet... Så du och jag vet vad vi talar om... fast tvärtom... eller.. nu har jag krånglat till det. Kram!

pappa B sa...

Nä då skatan, du är hur klar som helst, Finns inte det då spelar det ingen roll hu sexig, vacker ung, medel eller gammal personen i fråga är.
Det är lika dant då det gäller bilder. Världens vackraste blir inte alltid bra på bild medan en männsika som ingen ser kan bli den vackraste i värden. Tag rosselini. det är ingen som vänder sig oich suckar när hon går med en scharf på huvudet och en lång tweedkappa. Men måla upp henne, sätt henne framför en kamera då , då gnistrar det om damen.