lördag 11 april 2009

Balkongstädning på G


Kvinnan är en hejare på att greja till balkongen. Nu är det dags att förbereda för mysiga och varma frukostintag under bar himmel. Bordet skall skuras, stolarna putsas och den gröna konstgjorda gräsmattan rullas ut. Sedan kommer amplarna med penséer up (slaå allt huvudet i den ena när jag reser mig upp, så den brukar inte bli så långlivad) Balkonglådorna plockas fram, blommor planteras och sedan blir det banne mig en kaffe och en kupa Metaxa 7-stjärnig, innan vi går upp och grillar...

Sorg inne i BB-akvariumet, två små Black Molly har gått till fiskarnas himmel (soppåsen). Stammen av dessa svarta fiskar är dock fortfarande god så det föreligger absolut ingen panik. Malen Malte verar trivas och växer så sakteliga. Kuliålen Ålga far runt som ett skollat troll och de övriga ynglen verkar också vara vid god vigör.

I "Skogarnas Konungs" betydligt större bassäng flyter allt som vanligt. Två lagomt stora Molly har flyttats över från BB och simmar nu runt med sina större kamrater.
Trevligast är praktbothian och hans fru. De är mest ute i skymningen och är både roliga att titta på och se in action. Deras knäppande läte går faktiskt att höra även om det för mig är väldigt avlägset (kanske man skulle spola öronen?).
Nu kallar regreingschefen så jag måste avsluta och bära in en säck med planteringsjord. Vi höres så småningom.
pappa B

"Ingen har blivit rik genom pengar"

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jobbigt att städa balkong!

pappa B sa...

Nix, absolut inte, det sköter min lilla kvinna så bra som helst. JAg tittar bara på och hantlangar lite ibland *s*