lördag 18 april 2009

Glömde bort V75:an och är helslut i skallen...

Idag har det blivit så snurrigt så att hälften är nog. Åkte ner för att fotografera på en bensinstation som lagt ner och där har man i stället öppnat GodisTappen, finurligt och massor av gott gottigott gott. Tänkte att jag skulle passa på att handla då hade jag glömt plånboken. Med risk för att åka in i en poliskontroll utan körkort (böter skattade 800 riksdaler) så blåste vi hem igen "Skogarnas Konung" och jag. "Prinessan" var ute med sina kompisar, plånboken hämtades och det blev en vända till ner till stan. Först stannade vi till och handlade mat på Saigon Livs en jättefin affär med asiatisk mat. Köpte bläckfisk, panerade krabbklor, Tiger räkor och nudlar. Två olika soyor, en ljus och en mörk, färdiga minivårrullar + deg till att göra egna.
Sen åkte vi tillbaka till Godis Tappen och fortsatte fylla i påsen vi redan tagit åt oss.
Hem igen och in med Belmondo (bilen) i det halvrasade garaget och hem för att försöka få tag på "Prinsessan" Ringde utan svar, letade henne i över en timme då sket vi i ungen och gick ner till McDonald som jag lovat. Beställde in, "Skogarnas Konung" och jag då ringer hon. Hämtas och ny beställning till henne. -Varför svarar du inte på mobiltelefonen eller SMS:en? -Jag var med Sara på bibblan och där måste man ha telefonen på tyst läge, sa hon och tittade mig djupt i ögonen. Vi åt och gick in på ICA för att köpa en stor bit fransyska (hade nog hellre valt en riktig en och dragit till Paris just då). Fyllde på med bröd och dricka. Hem med ungar och kärra och väl inne i köket pustade jag ut. Jag hade glömt att lämna in V75:an och hörde på
radion att min skräll gått in, häst nummer 10 vann i sista loppet. Skit samma för jag hade glömt att köpa ett nytt paket Becel också.
Nu tänker jag slå upp en stor djävla wirre, binda fast ungarna i soffan, sätta mig själv i massagefåtöljen, trycka på 15 minuter både rygg och ben och sen skiter jag i resten av världen.
Jag förmodar att vi syns på ett eller annat sätt i kväll. Må så bra.
pappa B

"Välkommen i det gröna, sa fan och satte mor sin i nässelhögen"

5 kommentarer:

maria sa...

:) hoppas massage och wirren var till belåtenhet :)

Lallis - liv och leverne sa...

Ursäkta att jag sitter här och ler stort och fnissar lite samtidigt. Men jag gissar att även du kan göra det nu när wirren är uppslagen. Har en här jag också. Och det är attans inte så dumt.Hoppas att du njuter och framför allt får en stressfri kväll;)
Kram Lallis

pappa B sa...

Maria, den kommer snart att få sällskap av en till...

Lallos vi skålar väl för en fin kväll, eller hur? Skååål!

woopsidaisy sa...

jag antar att du somnat i fåtöljen efter att ha hällt i dej virren och missat robinson och hela köret... jag kan berätta för dej att det var benranglet som åkte ut och att resten av laget slipper det förbannade träsket... sov så gott...

Fierza sa...

Hahahaha, där är ju JAG på bild!