lördag 18 april 2009

Nu kommer anfallet och suget igen...

Tittade in hos min vän Marie S, den lilla duktiga fotografen. Plötsligt släpper hon bomben -att hon även målar. Målningens ädla konst har alltid tillhört en av mina många passioner genom åren. Det var målningen som fick mig att cykla från Porjus ner till Paris när jag var 17 år.
Fortfarande känner jag suget av att ställa mig framör stafliet eller bara slå mig ner någonstans med block och penna och föreviga, forma och fantisera. Allt jag har gjort hänger numera hos vänner och bekanta och jag har bara tre pyttesmå acryler kvar hemma på väggen i hallen. Det här är en av dem, målad 1979 ute i Norra Mosshult i Småland. Visst en del har varit och ryckt i den med, men än hänger den kvar.
Skall vi göra något speciellt du och jag Marie S?
Vi bestämmer en dag då vi tar skissblocken med oss och så sätter vi oss någonstans och bara förevigar. Vi scanna in , låt oss säga tre bilder var och så publicerar vi dem här på våra bloggar? Låter det galet nog tycker du?
pappa B

"Alla kan inte allt"
Skicka en kommentar