torsdag 9 april 2009

ingen leende succé idag...


Först en surkärring som till slut tinade upp 1% och försökte grina upp ett leende...
Sen en cykelhandlare med bluffannonser...
Fast några smil har jag i alla fall fått. Faktiskt fler än motsatsen och det känns faktiskt bra med tanke på att jag inte spenderat så många timmar utanför husets väggar. Fast en söt lite Hannoveransk viltspårhunds fröken, den kan man le emot och få ett varmt ögonkast tillbaka. Hunden är ju människans bäste vän, eller hur?
Nu har jag fått ultimatum. -Sitt med mig i soffan eller gå ut på balkongen och sov under en wellpappskiva som du gjorde i Pris! Hårda ord av en vanligtvis mycket snäll kvinna. Skyndar, lydig som jag är genast in i skinnsoffan. Vi syns/hörs och känns i morgon
kramar och ägg
pappa B

"Bättre fly än illa fäkta".

5 kommentarer:

Mia S sa...

Glad och trevlig påsk på dig :) !

Anonym sa...

Glad påsk på dig!

Kina sa...

Glad Påsk på dig!

kim sa...

Sveriges framstjärt!

Kul sagt!

Glad påsk!

Anonym sa...

Tack för titten i min blogg - glada påskhälsningar från Skåne via Korea och Tyskland, på väg mot Indien :-)