måndag 6 april 2009

Man kanske skulle tittra till skutan?

foto: "Skogarnas Konung"
Jag kan ju inte glida omkring på Hurtigruten hela året utan jag får väl ta och masa mig upp till Anten och se till plastekan som ligger på mage på två EU-pallar. Eftersom den låg förankrad för nära land i fjol och mest låg i dyn så kanske man skall ta med sig en rotborste och lite tvättmedel för att få fram den melerade vita färgen innan man vänder den på rätt köl igen (såg ni, nu fick jag till ett båtord också, köl). Mina kamrater (Lasse) håller koll på det mesta men jag måste i alla fall vara med som handräckning, öldrickare och svärare, vid sjösättningen. Motorn ligger på en wellpappskiva i ett av mina rum på kontoret och måste kanske piffas upp för att ta mig bort och tillbaka vid eventuell båtutfärd till sommaren.
pappa B

"Omväxling förnöjer, sa fan målade svansen ärtgrön".

2 kommentarer:

IronGirl sa...

Hepp.. rädd igen?

pappa B sa...

Nix...du då?