måndag 6 april 2009

Hallo från 26 länder!


Kan ni tänka er. Jag har fått hallo från bloggare i 26 olika länder sedan jag kom på den galna idén att försöka nå så långt ut i världen som möjligt. Detta är tack vare er mina bloggvänner och era bloggvänner osv. Helt fantastiskt och jag skall fortsätta fiska lite till för att nå några av de länder som jag inte fångat in ännu. Tunisien, Marocco, Indien och några till Monacco, jag undrar varför inte prinsessan Stephani bloggar med mig, hon gillar ju äldre män? Och Liestenstein där alla svarta pengar finns. Måste undersöka detta. Kanske Wanja Lundby-Wesin och hennes polare har några kontakter där? Forna Jugoslaviens tre tårtbitar lyser också med sin frånvaro. Är det ingen av er som har bekanta där nere.?
Italien, Finland och Turkiet toppar. Därifrån har jag plötsligt fått flera besökare vilket är jätteroligt. När veckan lider mot sitt slut skall jag redovisa alla länder för er. Jag ger inte upp ännu, skall på´t igen.
pappa B

"I taxi far ingen in i himmelriket"

7 kommentarer:

Humlan sa...

Äntligen har du letat dej ur bingen. Jasså du fiskar länder du. Själv bakar jag bullar. Nej fel, jag äter dem, i väntan på fler inlägg från mina bloggisar.

Pappa B sa...

Hörru Humlan sluta surra nu...
JAg klev upp ur bilngen tidigt. HAr stått i blåsvädret på ett torg och försökt sälja krukor. HAr flyttat 3.600 andra krukor från ett lager till ett annat lager.
Kommit hem och satt mig vid bloggen direkt....
HAr du verkligen missat min galna idé att jag skall försöka få ut blogen så långt ut i världen som bara är möjligt? Dags dato har den varit och vänt i 26 länder? Vad säger du om det då?
Jag vet att du har bloggvänner någonstans i det forna Jugoslavien så nu länkar du ner mig till dem omedelbart, därmed basta
kram

Veronica sa...

Hejsan!

Men då fattas det inte så mycket länder... Undra hur det kommer sig att det bor så mycket svenskar i Italien & Turkiet?!
Det ska bli kul att se din sammanställning :)

Sov så gott!

Skatan sa...

Alldeles fantastiskt! 26 länder! Vi är ju någotsånär jämnåriga... tror jag och jag har inte en enda i min egen vänkrets IRL som bloggar ... än mindre de vänner jag har utomlands. De flesta ser med misstänksamhet och nästan avoghet mot mitt bloggande...Men det är klart... du är en skrivande person och har förstås "skrivande" personer till vänner och runt omkring dig... Det kanske är det...Och så en ung fru... med sina vänner... Men 26... redan. Imponerande. Kram!

lovefriidrott sa...

Hej,
Det ska bli kul o se hur många länder du till slut får ihop.
Men du verkar ju ha väldans mycket kontakter så det lär gå av bara farten.
Själv har jag haft så otroligt mycket i veckan. Det har varit allt från möten plocka upp varor och utvecklingssamtal både i skolan och på dagis, med 6 barn blir det långa o många samtal. Nu ska jag springa o se nyheterna om jordbävningen
Ha d gott
Kram Sari

Baronessan sa...

Ska höra med yngsta dotterns sambo. Han är av indiskt ursprung men han ha bott här sedan han var fem år så jag tvivlar. Men höra kan man alltid.

pappa B sa...

Mina damer. Vänner är det bästa man kan ha och misströsten icke, som vår herre sa, varden vän och vännerna kommen till eder (låter det bra, eller?)
Ibland får jag till det. Ni ser ju bara här. Vi är 4 vänner här just nu!
Lilla BAronessan, din norksa kontakt var supoerb. Hon tog mig ner till USA och därifrån seglade jag vidare till, jag vet inte vad. Indien skulle sitta fint.