måndag 6 april 2009

En fantastisk invigning...


Det var mycket folk, flera svenskar också och så friherre Barrington och pappa B. Invigningen av första etappen av den mycket lyxiga och svårspelade banan El Rompido i Spanien. Nedsända från dragiga Sweden till solen och lyxen i Spanien för att föreviga detta skådespel på film för GothiaGolf. Idag är redan etapp två invigd och spelklar. Inte enbart greener och fairways och ruff utan fina relaxområden med blå svimmingpooler och annat att förlusta sig med fanns runt hela anläggningen. Banans lyxhotell bjöd till fest varje kväll och här fanns ingen chans till bantning av något slag. Däremot hade friherre Barrington svår ångest för att avståndet till hans stora kärlek nere i Trinidad (första etappen) var så långt. Även där är etapp två avklarad och de tu äro ett i dagsläget. Men...varför i hela friden friherre Barrington satt med badmössan på har jag aldrig kommit underfund med. Månne han ha upptäckt någon spansk variant på vår svenska spillkråka eller var det i god mening för att få de få hårstråna att gro bättre (typ växthuseffekt under plasten) eller så var det wirre som intogs i värmen som ställde till det mellan balkarna. Mygg fanns ju inte att frukta för.
Nåväl det filmades, åts, dracks och skrevs vykort till Trinidad.
Nu tänker jag vila min erbarmeliga kropp ett slag men är hemmavid största delen av dagen. Kanske det blir en tur till Trollhättan med de skolfria trollen, då kommer det bilder på bloggen.
Soven nu så gott mina vänner runt om i världen.
pappa B

"Även om landet är fullt av bekantahar man bara få verkliga vänner"

9 kommentarer:

IronGirl sa...

Jag har visst skrivit:

IronGirl sa...

Hej. Nu har jag tid att svara lite på dina kommentarer här..

Det är möjligt jag har skinn på näsan och det är endel som gillar det, men andra mindre.

Jag bor i Helsingborg, trivs väl ganska bra.

Haha, så du trivs som utomjording? =P Kan jag nog tro.. om man får gosa med tjejer som mig.

den 6 april 2009 01:08

Pappa B sa...

Hurra, ja det tror fan att jag gillar att gosa med järnbrudar. Vad har du sysslat med i dag så? Skällt på många kärringar och gubbar eller bara varit söt och snäll?
Tänk om jag vetat att järnladyn fanns i Helsingborg, jag som var där och fotograferade över dagen för tre veckor sedan

IronGirl sa...

Hehe, låter ju trevligt. Du får väl minnas mig om du återvänder till Hbg igen då.

Nej, huh vet du vad. Jag är inte otrevlig mot våra "kunder". Hedern i behåll även om de säger Nej. Man önskar de en trevlig dag och lägger på.

Jag har jobbat och sovit idag och nu ska jag sova igen.

Jag vet inte varför du inte kan länka till mig.. hm? Tycker allt knasar på rätt bra idag, jag får inte i ordning på min domän heller. Lite jobbigare om man har webbhotell och domän tydligen, när jag bara vill använda domänen.

IronGirl sa...

Eller okej jag ljög lite där, jag har faktiskt varit snäsig tillbaka mot en kund. Hon skällde ut mig och frågade om hon skulle stämma oss för vi ringde till hennes man när han blivit arbetslös. Jag blev riktigt jävla förbannad och sa: "Ja, men gör det du! *klick*" Berätta inte det för mina chefer bara...

IronGirl sa...

Har redan svarat dig, korkis.

Pappa B sa...

Nyp i staven din lilla skitunge, nu sover jag snart hi,hi

Skatan sa...

Du Sveriges Gladaste... flaxar ju värre än den värsta Skatan... än här ... än där. Och inte bara i Sverige.

Pappa B sa...

skatan..jag tror faktiskt att jag var en Jumbojet i mitt förra liv. Känner susningarna av jetmotorn i mina öron fortfarande...

bantningspiller sa...

nice blog