måndag 13 april 2009

Öl och vinfestival i Stuttgart, det är grejer det...

Har faktiskt besök någre öl- och vinfestivaler under mina dagar. En av de klart bättre är den som annordnas i Stuttgart. En riktig folkfest där ölet och vinet flödar, det dansas på borden och de välpumpade damerna kommer kånkandes med minst sex överfyllda literskrus uppstaplade på barmen. I de stora hallarna spelas det bompabompa och man dnasar, klappar händerna och ibland klämmer någon överförfriskad sweitzare på villovägar, upp med en liten joddlingstrudelutt. Tivoli som kör natten lång är en av ingredienserna i en bra öl- och vinfestival. Så även i Stuttgart och givetvis lyser Mercedes stjärna högt på himmlapellen en sådan här helg. Stan andas ju bilar av kvallité. Både Porsche och Mercedes tillverkas ju här så vissa anor ligger och ruvar runt omkring i staden. Men..det är inte enbart öl och vin som har strykande åtgång. Mat i olika former och servering finns det att tillgå. Här har man hakat upp en rejäl köttbit och laddar upp för kvällens anstormning av gäster.
Hade tänkt att återknyta bekantskapen med några festivaler under året, vilka det blir låter jag vara osagt, men jag lovar att det kommer att flöda lite öl här på bloggen innan vinterna kommer, var så säker.
Nu har vi äntligen fått trollen under täcket. Ja "Skogarnas Konung" har redan tagit plats där för snart en timme sedan, han är duktig den grabben. -Skola imorgon, pappa nu kryper jag ner. Läser en liten stund, det går väl bra? Det gick bra och nu sover den lilla hjälten. "Prinsessan" är alltid svår. Oftast till allt, oavsett vad det är men nu börjar även hon närma sig sägen i hennes lilla rum. Kvinnan assisterar.
Jag kanske återvänder innan ny dag börjar.
pappa B

"Den som får en änka i sängen får den döde maken i huset"

3 kommentarer:

IronGirl sa...

Hej. Skogarnas konung och prinsessan.. jag vet inte, jag blir så rörd av att läsa det... men jag är kvinna och kvinnor är kanske som bekant lite konstiga..

Aja, skickar ett hej ivf.

Storarvid sa...

Låter som ett ställe där jag skulle kunna trivas då :-)
Här är en som älskar ett gott öl, helst pilsneröl eller ett gott vin...

Själv så besökte jag Wiskymässan i Linköping det var rätt ok det med.
HA DET BRA

pappa B sa...

Järnbruden...det är mysigt med småtroll, ibland *s*
natti

Jonas en rejäl wirre med stuns sitter aldrig fel det heller. HA det så fint