lördag 4 april 2009

Phu..då var vi hemma igen!


Skapligt med folk efter Avenyn, halvfullt vid Bälterspännarparken och trångt till tusen nere vid Brunnsparken. Det var dagens promenad ett par timmar på stan. Huvudet går som på en berguv när alla vårfina damer passerar revy. Tur att jag hade "Skogarnas Konung" med mig som då och då rycker sin pappa i armen och lite försynt ropar; -Se upp för spårvagnen, pappa! Nu kokar mandelpotatisen och lövbiffarna ligger i smör på hög värme i ugnen. En god sås med svartvinbärs gelé har retts (med grädde, vad trodde ni) En liten karaff med rött håller på att dekanteras och själv har jag slagit upp en three fingers Laphroaig (den vanliga 10-åringen, inte kasken).
Junior har slagit upp ett rejält glas med påskmust, vi har skålat och nu startar myset i Angered på allvar.
Det blir väl att titta på Robinsson och reta sig på allt velande och fjantande där nere i djungeln. Jag håller fortfarande på träskgänget och rödtotten med poiersing. Fjantdoktorn och frikyrkepastorn måste bort om det övriga gänget skall överleva.
Måste nog ansöka om deltagande nästa program så det blir lite drag under gympaskorna.
pappa B

"Somliga älskar en vacker kvinna,
andra älskar köttsoppa"

6 kommentarer:

Fenixmonas sa...

Godkväll i stugan denna lördag!

Pappa B sa...

Goder afton själv och tack för titten. Får det vara en kopp kaffe?

Pappa B sa...

Hej Mona, kul att du tittar in. Du har gömt dig såg jag, eller låst ytterdörren *s*
Må så gott och ha en trevlig söndag

bloggare på icedaniel.se sa...

Kvinna går före köttsoppa ! Men kanske... det beror på !

Kina sa...

Usch får sån hemlängtan varje gång jag ser bilder från gbg. (Vi bor alltid hos mamma på Lindholmen)

Baronessan sa...

Men hallå - grädde? Vad hände med svångremmen?