onsdag 22 april 2009

Ungarna är roliga, den saken är klar...


Vi har en villavagn nere i Olofsbo, utanför Falkenberg. Där försöker vi spendera så många dagar vi kan under sommarmånaderna. För fyra år sedan så satt vi inne och hade det mysigt. Regnet stod som spö i backen och vi satt ihopkurade på sofforna inne i vagnen. Plötsligt frågade "Prinsessan" då 6 år. -Hörru pappilappi jag undrar ibland vilken färg du hade på byxorna när du var liten? -Ja min favoritfärg var grön, så jag hade nog väldigt många gröna byxor tror jag. -Men hur kunde du veta att dom var gröna, allt var ju svart/vitt på den tiden?
Så kan det bli när man har en pappa som är fotograf och tar fram gamla svart/vita bilder och scannar svart/vita negativ..
Vi skrattade gott hela gänget och fick försöka förklara och trösta lill snurran som tyckte att vi var dumma som inte fattade vad hon menade...
pappa B

5 kommentarer:

Anonym sa...

Awww det är inte så lätt att veta när man är liten!

IronGirl sa...

Tack, det är skönt att höra av dig. EP till dig också.

Ungar är goa ibland, men det är väldigt få gånger.. (säger hon som inte gillar barn )

PP till dig.

Monica sa...

Hej !!!!
Härligt att titta in här.....!!!!
Har äntligen tagit mig tid att läsa in mig ordentligt......
Underbara bilder.........härlig text........och varierande material......personligt och värdsligt......
Super......!!!!!!!
Låter härligt med Tyskland och Dubai.......speciellt det senare....
Ha det bra,
Monica i Rom

Anonym sa...

Nu har jag läst så många roliga kommentarer hos Skatan, att jag var tvungen att kika in...det var den om studsmattorna som blev avgörande!
:D

Visst är ungar roliga!

Skatan sa...

Ungar...alltså... ja... helt otroliga... Underbara helt enkelt!

Förresten... varför syns det ingen österrikisk flagga här bredvid på din Webbring? undrar en

nyfiken Svensk Skata i förskingringen...