fredag 3 april 2009

Wirre från Gotland något att se fram emot?

Gotland Whisky Aktiebolag satsar nu för fullt. Planerna för att färdigställa destilleriet i det gamla sockerbruket i Roma är i full gång. Uppmärksamheten är stor och intresset har blivit ännu större av att vi har ekologisk inriktning på hela processen.

Tack vare den nyemission som startade den, 1 april, och pågår till och med den 30april kan institutioner och privata placerare teckna aktier i Gotland Whisky Aktiebolag. Målet är att emissionen ska inbringa 10 miljoner kronor. Varje post består av 250 aktier. Inköpspriset för en post är 2.250 kronor, vilket är 9 kronor per aktie. Mer information om vår nyemission finns att läsa på www.gotlandwhisky.se.

Sr man på. Man kanske skulle ansöka om ett jordbrukslån och införskaffa sig ett par poster svenska wirreaktier. Kan ju bli en bra placering för framtiden. Skulle företaget svaja kunde man kanske byta in papperlapparna mot flaskor och på så sätt gör förlusten behagligare genom att supa sig full?
Skall ta mig en siriös funderare på detta.
pappa B

Jag säger som mina avlägsa släktingar i ryssland;
"en bra vodka ger hals och ansikte färg,
gör hjärtat mjukare och flickan lättare"

4 kommentarer:

Baronessan sa...

Låter ju kanonbra! Sprit köps ju om möjligt mer i bistra tider. Fast då kanske det blir mer av de billiga varianterna och inte whisky. Låter spännande!

AnnelieH sa...

Tack för din kommentar inne hos mig...*bugar* Kram//Annelie

Pappa B sa...

AnnelieH Nöjet är helt på min sida.

Baronessan; Nu slår vi vodka på havredrynsgröten

Anonym sa...

Åh, det är inte modernt nu att säga nåt varmt om Ryssland.

Men så klart skålar här personligt för din hälsan skull, go gubben!
Man brukar också säga i mitt land: ej för ett okynne skull utan för hälsan vår.

Mvh Александр