måndag 18 maj 2009

26 länder, Indonesien dök upp för en stund sedan...


Detta är ett regelrätt svartbygge! Bara så ni vet detta. Varken byggnadsnämnd eller den kommunala kvarnen har detta byggnadsärenden i sina kvarnar. Småkillarna med "Skogarnas Konung" som härförare bygger uppe i träden en bit utanför vårt hus.

Fienden nalkas!
Här i området finns det två ungmöar (dyga 85 år vardera) med var sin golvmopp i koppel.
Dessa två beklagar sig över allt och alla och alla viker sig för kärringarna. Strax före det att jag stack iväg till Tyskland så hade jag varit och lämnat lite spik till pojkarna och när jag kom stigen fram så stod de och betraktade bygget med förvridna ansikten. --Detta är förfärligt, se hur ungarna skräpar ner i skogen sa den ena. -Anskrämligt sa den andra och nästan i samma andetag så menade de att detta skulle man anmäla till både kommunen och bostadsbolaget så att de kunde riva skräphögen.
Jag gick sakta fram och passade mig för att inte trampa ihjäl de gläfsande golvmopparna. Tittade kärringarna stint i ögonen och sa på lugn och trygg norrländsa; -Anskrämligt, förfärligt? Saknar damerna spegel där hemma? Är det fråga om nedskräpning och anskrämligt så är det faktiskt förfärligt att ni två överhuvudtaget ger er ut bland folk. Era föräldrar saknade en hel del i verktygslådorna då de tillverkade er. Fast givetvis fanns det bara yxa och såg att tillgå, så resultatet blev ju därefter. Och titta bara på de där två lopphögarna ni släpar runt på här i Angered. Hittar ni framsidan eller trycker ni in leverpastejen i röven på dom när de skall äta?
Kärringarna stod med vidöppna munnar och sa inte ett ljud. Till och med golvmopparna tystnade.
-Om ni bara tar tanken i era skrövliga huvuden att anmäla pojkarnas kojbygge så skall jag se till att världens alla sorger och förbannelser drabbar er med omedelbar verkan. Gå nu hem och tvätta av golvmopparna, drick ert kaffe och kom aldrig den här vägen igen.....

För tio minuter sen kom "Skogarnas Konung" in för att lämna ryggan med läxorna.
-Gnälltanterna har försvunnit, sa han. De brukar alltid komma förbi skolan vid halv 12 tiden! Jag vet att jag förlorade några poäng hos kompisen ett par trappor upp, men det bjuder jag på.
pappa B

"Erfarenhet föder visdom"

9 kommentarer:

IronGirl sa...

Han slutar tidigt din lilla konung, fast jag minns inte riktigt hur gammal han är. Så det kanske är normalt?

Jag pratade med T för en stund sen också...

Anonym sa...

Du skulle istället sagt åt G-Damerna Har Ni glömt hrur Ni tänkte och gjorde när Ni var i deras åler. Detta brukar sätta fågelholkar i ansiktena på dem som klagar

PorjusOlle

Pappa B sa...

Ser man på, kontakt igen, det är väl OK?
Nej då han lämnade bara in ryggan, skulle ha hemkunskap eller slöjd...

Pappa B sa...

Olle min vän...dessa två fågelskärmmor har aldrig haft någon barndom. De har virkat sig genom livet och upptäcker nu att virkat är ute. Därav bitterheten...

IronGirl sa...

Haha... "bra"... ja jo, jätte bra. Han försökte vara trevlig, men att lyckas vara trevlig tillbaka är väl inte min starka sida.. eller jag kan mjukna och han fick mig nästan till att göra det....

Till viss del vill jag tro på det han säger och den andra säger till mig att inte lita på någon...

Jag hade velat skicka ett förlåt.. han frågade ändå hur jag mådde och avslutade det med en sköt om dig kram...

Men som du redan fattat så blir det inget mer NE. Men och andra sidan är det en sandlåda, jag är för stor för att leka med sandslott.

Du kanske borde bjuda in damerna att snickra på den tillsammans med ungarna?

Anonym sa...

Måste säga att jag håller med dig Olle. Jobbigt med folk som gnäller det kan testa tålamodet på den mest toleranta människa.

Le Loup sa...

Underbart sagt av dig, jag ler med hela ansiktet, klart kidsen ska ha trädkojor! :)

helena sa...

Oj, oj, oj, Bernt.....
Det var ord och inga visor.

Roligt lät det i alla fall; nästan stoff till ett kåseri :)

pappa B sa...

Ord jajamen, visor ? Jag kan ju inte sjunga för tusan, det hörde du väl i Tunisien. Kamelerna gjorde ju som strutsarna, körde huvudet i sanden.... Där satt jag högst upp på kamelröven och försökte sjunga "Helan går.."