måndag 18 maj 2009

Blir kungen en bra svärfar?


Den här bilden tog jag då nykrönte kung Carl-Gustav gjorde sin Eriksgatan i Elfsborgs län. Detta gjorde han i sällskap med dåvarande landshövdingen Gunnar von Südow, en riktigt rolig herre. Själv körde jag som en biltjuv mellan platserna som han skulle besöka och försökte givetvis hela tiden ligga före kungens följe. Då såg jag gumman på potatisåkern. In på en liten traktor väg ut med kameran och full fart över potatisåkern. -Kungen kommer, vinka till honom med potatishinken skrek jag till gumman.
Karavanen med kungen kom körande och gumman vinkade med hinken. Bilden hamnade givetvis på ettan i ELA, en av de tre tidningarna i Trestad. Faktiskt en av de bästa loklaltidningarna jag jobbat åt. Här gjorde man lokala nyheter stora och riksnyheterna till notiser. Precis som en bra lokaltidning skall arbeta...
Fotograferade två socialdemokrater nere i Glommen en sommar, eller det kanske är två rödstrumpor? Wtfdc vet, hon kan *s* Hur som helst så har intresset för att fotografera fåglar kommit smygandes på mig under årens lopp. Fan blev ju religiös när han blev gammal säger en del så jag kanske återbördas till diken och våtmarker på ålderns höst. Byter ut brudarna mot pippifåglar i stället. Sett rent krast så är de lika svåra att fånga nu för tiden...
pappa B

"Den som inte har mod, bör ha ben"

2 kommentarer:

helena sa...

Jasså, är det så socialdemokraterna ser ut nuförtiden.:)
Vem av dom två är Mona Sahlin och vem är Thomas Östros?

pappa B sa...

Eftersom de är så lika i verkliga livet så tror jag ändå att det är Östros som är närmast vattnet. Han är ju ofta ute och simmar!