söndag 24 maj 2009

34 olika länder igen! Vad glad jag är....!

Nu small det till och land 34, Holland dök upp. Nu har jag återhämtat alla dem jag tappade vid haveriet för ett tag sedan. Detta gör att jag nu kan göra redovisningen som egentligen skulle vara en månad, men blev två. Håll med om att det känns bra att ha fått ut sitt svammel i 34 länder. Det roligaste är att det är nästan bara svenska besökare dessutom. Ibland är världen ganska liten, eller hur? Stort och för en gång skull tomt var det när vi mellanlandade på Shipphold i Amsterdam.....
Nu skall kvinnan och jag ge oss ut på travpromenad (jag stavar) en liten runda på drygt 5 kilometer. Kämpar mer målmedvetet än vad många tror för att återse mina fötter. Ser till min stora förtvivlan att sommaren kommer allt närmare och vågen har troligtvis hakat upp sig på 94 kilo. Slår den inte om till 93 snart så slänger jag den i soprummet.
pappa B

9 kommentarer:

EP sa...

Vet du vad lilla vännen? Muskler väger mer en fett. Att koncentrera sig på ett par siffror är knasigt och dumt. Mät dig runt magen istället och hurra varje gång det blir 1cm mindre.

Staffan Sävenfjord sa...

Vägde du dig inte på vågen på hotellrummet i Dessau. Den gav oss alla två kilo mindre än vågen hemma. Det snabbaste jag någonsin bantat. Fast jag är övertygad om att det var just den vågen som vägde rätt och alla andra vågar väger fel.
För övrigt är man aldrig för tjock. Man är för kort...

Synnøve. sa...

Kan det vara batteriet som är slut kanske...
Kolla det.
Hur gick det på travpromenaden? Visst är det skönt att komma ut.

Den där flaggvisar är kul.
Jag har två flaggor jag funderar över. En EU flagga. vilket land har bara en EU flagga....
Så en helt vit där det står unknown på. Men annars tycker jag den är bra. Men vill man göra om på den så försvinner allt man redan har. Det gillar jag inte.

Ha nu en fin söndgskväll.
Synne.

Anonym sa...

Det gör du rätt i vem sjutton behöver en våg som visar fel!!!

Skatan sa...

Här har du en med-kämpe... som kämpar tappert för att se mina fötter...eller skat-klor innan midsommar... Jag travar en sisådär 17000 steg om da´n... och har tappat 3 kilo se´n i mars... Det går långsamt men... det går åt rätt håll i alla fall... :-)

Anonym sa...

EP du har inte sett hans mage det är där som felet ligger inte i för mycket muskelmassa......kämap på "Gissa vem"

EP sa...

Haha, du är väldans snäll du "Gissa Vem".

Jag tror hans mage är jätte fin.

pappa B sa...

"Gissa vem"...ha, ha där sket du i det blå skåpet. Stor EP till min lilla järntjej..

Staffan jag kan ju inte skylla på längden hur gärna jag än vill. Men jag skaver på så gott det går..

EP, jag tänkte spara mätningen till dig *s*

Skatan, vi skaaaa klara av´et båd med näbbar och klor..

EP sa...

Kom då, så ska jag jag mäta. Haha... Det där lät ju helt fel..