söndag 31 maj 2009

Parabolhuset och tjuvtittare. Visst tusan är det festligt?

Det fanns faktiskt danserskor som hade kläder på sig också, så de så. Inte alla, lät brösten falla, som gamle centerledaren Hedlund säkert skulle skaldat.. Hammarkullen förorten utanför Göteborg är ett livat pläjs. Här bor merparten av alla invandrare i Nordost. Detta ser man om inte annat på husväggarna där det ser ut så här... Frågan är om det inte är snyggare med alla paraboler än den trista grå färgen alena. Bor man i detta huset då behöver man inte trängar för att beskåda karnevalståget. Det kommer trummandes nedanför fönstren. Dett i sin tur gör att man får många fina knäpp på de som tjuvtittar ifrån vardagsrummet.
Under förra årets karneval rusade jag upp i en uppgång och ringde på en dörr på 7:e våningen. En trevlig dam i fotsida klänning bad mig kliva på och sedan dansade de tre kvinnorna som fanns i huset för mig när jag plåtat färdigt från deras fönster. Nu håller ögonlocken på att trilla ihop på den här gubben. Sov gott så syns vi i morgon.
pappa B

1 kommentar:

LJ Media sa...

Kul bild på parabolkåken. Men när kommer jag upp på din lista över bloggpolare???