lördag 2 maj 2009

Hallå i krysset!


Ny vacker dag. Full fart hos pappa B och hans familj. Nu skall det fejas lite och sedan skall kvinnan och "Prinsessan" gå på bio. De skall se den nya "Hanna Montana" nere på Bergakungen, pappa B bjussar. "Skogarnas Konung" och jag hittar på något annat, vad återstår att se. Blir kanske lite flanerande på sten med en pilsner och en CocaCola på någon av stadens uteserveringar. Återkommer med bilder från aktiviteten (öldrickningen). Hoppas att alla ni mina läsare har haft en fin första maj. Några demonstrationer har pappa B inte deltagit i, ej heller fotograferat. Finns ingen anledning att bränna en fin helg med familjen genom att tåga med plakat i ahnd och gapa å de stackare som står bredvid och fattar nada.. Mer tid åt det egna livet och familjen prioriteras här hemma. Rent politiskt så är det skit med alla system och jag är väldigt besviken på att det inte finns ett parti som fortfarande står för rättvisa, det svenska folkets forna värderingar om trygghet och kamratanda. Nu är det bara ett djävla daltande med sjukpensionärer (medelålder på 36 år) arbetskygga, invandrare som vägrar att anpassa sig i systemet, mördare och våldtäcktsmän som har det bättre än pensionärerna och skolbarnen, plus politiker och högra tjänstemän som roffar åt sig miljonbonusar på de få arbetarnas bekostnad.
Ingen av de partier som gick runt och tyckte att de är det bästa för samhället, viftar med handmålade, nästan alltid röda plakat och banderoller har den minsta lust att förändra den bilden. De vill bara ha de bättre själva. De som verkligen är sjuka och behöver hjälp, de kan inte få det. Pensionärer som varit med att bygga upp landet (delvis bär de skulden till dagens situation genoma att ha varit så blåögda att man trott att Sverige skall vara världens samvete)äter kattmat sista dagars före pensionen. Invandrare som kom hit när det behövdes arbetskraft och landet blomstrade, invandrare som är stolta för att kalla sig svenskar, driver egna företag, arbetar och pratar svenska, de blir nedtrampade av landsmän som tagit sig hit på ett eller annat sätt och idag bara utnyttjar systemet.
Varför skulla jag, pappa B offra en dag och tåga runt med ett plakat som jag inte ens själv trodde på? Förvisso hade jag själv kunnat promenera i eget majestät med ett plakat med texten -SKROTA HELA SKITEN, LÄGG NER SVERIGE! Men jag vet inte hur länge jag skulle fått vara med, innan de fjärrstyrda poliserna hämtat in mig. Fick plötsligt se ett skräcksenario inför mina ögon! Mona Sahlin som stadsminister, hur fan skulle det sluta hon som inte ens kan hålla koll på sina enga kreditkort, hur skulle hon då kunna styra ett helt land?
pappa B

"Många har honung i munnen, men kniv i bältet"

4 kommentarer:

Järnbruden slår till! sa...

Borde jag ta åt mig?!! Borde jag bli arg? Borde jag argumentera emot? Borde jag..?

Vi har gratis skola, tandvård och sjukvård för barn. Det borde väl vara värt något för dig som just har ungar? Jag demonstrerade det året (jag var väl cirkus 8 år), jag tror det var 94 eller 95 med ett plakat "Fri sjukvård till barn!".. vilka tror du vann det året?

Okej, fine det är högre skatt men vi får så jävla mycket för det så det inte är sanslöst.

Sen finns det kanske saker skattepengarna går till som man inte vill, men det kan jag ta eftersom när JAG blir SJUK så kan jag gå till LÄKAREN och få hjälp! Oavsett plånbokens storlek, får jag alltid hjälp.

Vill du hellre ha privatiserad sjukvård, betala för dina ungars skola och sjukvård. Fine! Men då får du tomme tusan ro din båt själv, för jag tänker inte sitta i samma båt som dig.

Förövrigt gick jag med ett plakat jag var stolt över, jag gick med något jag tyckte!

Glöm nu inte rösta den 7 juni, för det ska JAG göra!

pappa B sa...

Jävlar i mig, nu ryker det ur öronen på järnungen. Hädanefter kallar jag dig för "Järnspeisen" istället. Elda på du, det behövs unga friska röster för att få den här gnistna sönderskavda skutan på rätt köl igen. Men...skall det röda blocket vinna så måste i första hand sossarna byta ut lilla fru Sahlin och sätta dit någon som har lite mer att komma med..
puss och kram lilla "Järnspisen"

Anonym sa...

Ja du Pappa B. Det skulle se ut med en ny regering där Mona är statsminister, Peter från Kalix utrikerminister, Lars finasminister och Maria W som inrikesminister. Det är som att vakna ur en hemsk mardröm alldeles kallsvettig och törstig. "Hör ropen skalla... Toblerone till alla"...Monas slagord..!
Näe, har vi inget annat att sätta på stolarna är det bättre att leja ut det hela på entreprenad till Norge.
Bullis

IronGirl sa...

Det ryker inte ur några jävla öron. Men fattar man trögt så gör man, är det inte så??!

Och du Bullis, du har inget annat att komma med på Sahlin, som är lite nyare och kraftigare det där känns jävligt löjligt.

Men alla vet vi väl att det var Lindh som skulle tagit platsen efter Persson. Men sen råkade hon ju dö...