söndag 17 maj 2009

Heja NORGE!!!!


Totalt överlägsen segrade den lilla gutten och hans välfyllda damer och höjdhoppar polare. Rekordpoäng och han felade så att taglet släppte på stråken. Sveriges bidrag hade nästan snudd på jumboplatsen och än en gång säger pappa B. Snälla, snälla, snälla med den totalt hämningslöse af Ugglas hade gjort det bättre. Nu blir det Oslo nästa år och vem vet, om man lever och har hälsan kanske man åker upp och kikar!
Island tvåa, strongt av Blondin Bellas tvärkusin och så kom Azberijan trea. För mig är det helt ofattbart att aerobicinstruktören från Grekland kunde komma så högt i listan. Turkiet hade både bra låt och bra artist....men klart är att bästa låten vann, Eller hur?
Nu får fru Ernman panta dunkreationen och återgå till att skråla på de stora scenerna runt om i världen.
Som ni ser så har jag hissat den norska flaggan! Grattis lilla Alexander och vad bra att du tränat på rysska. Gjorde du det när du käkade middag med juryn?
pappa B

"Erfarenhet förder visdom"

3 kommentarer:

woopsidaisy sa...

ja inte förvånar det mej att du gillade den lilla turkiskan... hon hade ju både röda strumpor och röd BH!!

Pappa B sa...

Woopsan din lilla buse, nu fick du till det *s*

Synnøve. sa...

Tjoho på dig.
Vad var det jag sa...
Han var lika överlägsen här hemma i den norska uttagningen ska du veta. Alexander är en jordnära kille som jobbat sig fram för att bli en bra musiker.
Han är ursprunglingen från ryssland faktiskt. Därav att han pratar ryska. Men kom till Norge som väldans liten :D

Jag tycker det var kul för Island att de kom så högt upp som de gjorde. Malena var det faktiskt lite synd om. Det är en bra låt. Men europa var kanske inte helt klara för den. Konstigt efter som finska Nightwish slagit stenhårt med samma typ av musik.
Nu ska jag däremot gå ut och äta 17 mai middag. Njuta av den här nationaldagseftermiddagen nu när jobbet är klart idag.
Du får gotta dig i kväll.

Ser att du skriver om spårvagnar.
Min hemstad Norrköping har spårvagn med. Gula faran....
Det finns även i Oslo. Men där är det blå och röda tror jag.

Kramen Synne.