söndag 17 maj 2009

Stillheten lägger sig över lägenheten....

Här trampar trion iväg mot bussen till Malmö. Mamma tar täten, "Prinsessan" i mitten och "Skogarnas Konung" med färdkosten i ryggan håller ordning på kön. Det är dags att åka ner på barndop då den minsta kusinen Ture skall bevattnas och namnges på riktigt.
"Skogarnas Konung" med gelé i håret, örhänget påsatt och tuff till tusen. Min snälla grabb har blivit en hårding, fast en snäll sån givetvis. "Prinsessan" rosa och ceriz med "äkta" bandana och läppglans vägrade pussa pappa för då skulle läppglansen fastna på mig i stället. Hård dag väntar, bussresa ner, barndop och kafferep med släkten och tågresa hem i kväll och så skola och jobb i morgon. Fy för den lede. Pappa B han smyger ut runt 11-tiden för att fotografera lite byråbilder och annat smått och gott. Kanske det kommer lite nytt här på bloggen också, vem vet. Lite kalasbilder från igår skall jag lägga in under dagen.
pappa B

"Glatt sällskap gör vägen kort"

5 kommentarer:

Anonym sa...

Barndop är alltid kul! verkar dock som det kommer att bli en rätt stressig dag för er.

Pappa B sa...

Nix min vän, inte för mig men för de andra tre. Jag skall flumma omkring på stan med kameran och försöka fånga en och annan pärla.

IronGirl sa...

Varför får vi aldrig se din vackra dam på bild?

pappa B sa...

För att hon inte vill. Har blivit nog fotograferad, tycker hon. Det räcker för mig.

Malin sa...

Oj vilken försvarsmekanism som gick in där då. Förlåt för jag ens frågar.