onsdag 13 maj 2009

Jublet steg här hemma!!!!


Ökernstaden Dubai slipper ta emot pappa B!
Ringde idag för att undersöka lite om avgångstider/program etc då jag inget hört från Department of Tourism and Commercial. Ingen av de ansvariga fanns på plats men en trevlig flicka lovade att någon ansvarig skulle ringa upp mig. Ingenting hände, så jag ringde igen.
Då fick jag beskedet (hade mina aningar) att resan blivit inställd på grund av att man inte fick någon flygbolag att ställa upp?! Låter som en konsytig förklaring men måste accepteras.
Konstigt i detta tidevarv då kommunikationsmöjligheterna är enorma, att man inte hört av sig till oss som var inbjudna? Jag har nu haft förmiddagen på mig att kontakta alla de tidningar som jag lovat bilder och texter, att det inte kommer någonting från pappa B.
Som sagt, det låter väldigt stort och kraftfullt när katterna kröker rygg i sandlådan, men det blir en väldigt liten kula i lådan. Nu siktar jag in mig på andra äventyr istället och kontaktar de som jag tackat nej till.
Jublet blev stort när kvinnan och trollen fick reda på att pappa stannar hemma.
Kommer igen längre fram under dagen
pappa B

"Hastigt råd är sällan gott"

9 kommentarer:

Anonym sa...

Det var ju lite synd...finns så grymt mycket kul att göra i Dubai!

Pappa B sa...

Ingen fara, det går andra tåg (flyg) Dålig kommunikation bara, det retar mig mest. Har ju satt en deöl tidningar på pottan genom detta svammel.

pinglan sa...

Va synd! Jag hade gärna sett lite från dubai! Dit vill jag också åka! Men jag nöjer mig med en månad i Libyen så länge:D

Malin sa...

Då blev det inget Dubai vykort till mig? :/

Iron sa...

Och andra sidan tror jag det är bra du stannar hemma. En glad kvinna och troll, det kan inte blir bättre eller hur? :)

pappa B sa...

järnbruden du har så rätt så. Men man blir ju lite fundersam hur deras organisation fungerar.
Är du piggare?
stor EP och kram

IronGirl sa...

Vilken organisation? Kvinnans? =P

Jodå, jag piggnar allt till. Har sovit vääääldigt länge idag. Var riktigt skönt att krypa ner och sova. Nu är det mest snor kvar dock..

Missade facket som ringde, men de återkommer imorgon enligt mail. Vilken tur de gör det iallafall.

Hur kan en EP vara stor?

Pappa B sa...

Fattaru eller? Det har med trycket att göra, dummer där...*s*

helena sa...

Det kanske brister lite i organisationsförmågan när man kan slarva bort ett helt flygplan; särskilt om det redan finns gäster inbokade.

Dubai, vilken dröm att få uppleva det.