onsdag 13 maj 2009

Godmorgon världen!

Jag går ut hårt så här på morgonkvisten. Trollen är utkörda för dagens skolarbete, kvinnan körde själv till jobbet och jag har gjort 20 situps (lyfter 1/3-del av kroppen 5 cm över marken) och hunnit spola av mig. Att gåsen inte blir blöt påstås till stora delar bestå av att den är fet. Jag blir inte speciellt blöt heller. Benen får aldrig ta del av det vatten som duschen sprider över min överkropp. Det forsar ner som ett vattenfall över mina ben och fötter och jag borde egentligen duscha den övre halvan först och sedan ställa mig på händer och duscha den andra. Med andra ord så framstår här en man med B-hjärna, fet som en gås med dåligt tvättade ben/fötter. Hur skall detta sluta?
Nåväl uppe och förberedd på det värsta skall jag nu ta mig ner till kontoret för en sista överblick innan flykten mot sanden i Dubai. Jag hör av min under dagen och sänder samtidigt en liten extra hälsning till min lilla brasilianska, vackra vän Vanessa genom att visa två av hennes vackra brasilianska kollegor, iförda vajande plymer och klänningar med spets. Bilden tog jag på TUR-06. Ha det så bra ett tag...
pappa B

"Dumbommar har alltid vackra fruar"

2 kommentarer:

Anonym sa...

Dubai kommer att bli grymt...en bra lekplats!

Var förstå sig påare på mitt senaste inlägg och se varför jag skrattar ÅT Joan Rivers och inte med henne.

stella sweden sa...

...så du har en vacker fru?

(talande tystnad)


...jo såklart du har!