onsdag 6 maj 2009

Nu eller aldrig, här kan bredbandet betala sig...

Kom plötsligt på att jag har ju en blogg på Metro, som jag glömt bort. Plötsligt fick jag ett litet tips där man berättade att det är där man kan tjäna en hacka på att blogga (under förutsättningar att man har många besök, gvietvis) men vadå, så är det ju med alla typer av banner man lägger in också.
Nåväl nu har jag förvisso tillstymmelsen till tuttar (men inte så stora att jag behöver inhandla bysthållare) och helt klart för små för att slå på topplistorna över bloggare. Inte heller har jag några blonda lockar utan här är allt kroniskt vitt, som snö. Det skrövliga ansiktet visar inte upp ett bländande garnityr slipat av withepasta. det här liknar mest en grusväg i övre norrlands inland och fjälltrakter. En väg som just väghyveln har preparerat. Under eller rättare sagt med dessa premisser är väl inte chanserna stora att man skall få ihop 5000 besökare under en månad, för att ett konto skall öppnas? Få se nu 5000 besök delat med 30 dagar gör 167 besökare om dagen? Kanske det skulle kunna gå. Nu är frågan, skall jag lämna blogspot och bara satsa på metro? Hjälp mig, vad tycker ni att jag skall göra? Är man open om man flyttar och placerar ens svammel på Metro och kanske kan tjäna några lusören. Är inte lika snygg grafik där och så vet jag inte om man kan placera bildern i texten osv. Snälla hjälp mig och hur i hela fridens namn skall jag få ihop 167 besökare om dagen i en hel månad?
Jag måste sova på det här. Kör nog dubbelt ända fram till efter Dubai, sen får vi se.
God Natt
pappa B

8 kommentarer:

thebromanders sa...

Jag var på metrobloggen, men lämnade den för blogspot! Skulle inte rekommendera metro... det är hetsigt därinne! Hetsjakt på läsare! Trivs mycket bättre på blogspot. Men det är ju bara jag... nån annan kanske tycker annorlunda...

IronGirl sa...

Men hörrö du, då ska då inte gå någonstans! *bestämmer*

Och nej, din klocka går inte fel jag är faktiskt vaken..

Skatan sa...

Metro... och jaga läsare... neej... Sov på det du, en runda till. Jag lämnade blogspot för wordpress bara för att jag inte "kom in" på blogspot och kunde göra inlägg och så ... här i Österrike... Wordpress är bra också... men man tjänar inga pengar förstås... såvitt jag vet.
:-) Kramar!

pappa B sa...

Hej vänner, har sovit på saken och bestämt mig
JAG SKITER I DOLLARERNA! Jag stannar kvar här på blogspot, trivs faktiskt riktigt bra.

Lokesson sa...

Ett klokt beslut.
Metro är inte bara ett mindre trevligt stäle att blogga på, det är dessutom ganska isolerat från övriga bloggosfären.
Metrobloggare läser och länkar till andra metrobloggar - punkt.
Jag bloggade där när de startade, men gick vidare till att blogga på egen domän istället.
Mycket trevligare, och man har mycket större möjligheter att göra vad man vill med bloggen.
Vill man tjäna en slant på reklam så väljer man själv var den ska vara placerad, hur mycket det ska vara, och hur den ska vara utformad.

helena sa...

Visste inte ens att det går att tjäna pengar på Metrobloggen, men det är säkert ändå bara nålpengar.

Bättre att få skriva i sin egen takt - och om det som intresserar en - istället för att tvingas bli populist bara för att få besökare.

thebromanders sa...

Dessutom har jag hört att Metrobloggen "fuskar" i massor! Tar bort besökarsiffror så att du inte når upp i det antal du behöver för att få betalt. Så de verkar inget vidare!! Bra val!!

Britt sa...

Jag bloggar ju på Metrobloggen, men inte tror jag att jag ska tjäna några pengar. Jag har aldrig ens funderat på att blogga, men efter 2 veckors sjukdom var jag less på att bara slöa runt på olika sidor i cyberymden och startade en blogg. Att det blev Metrobloggen var bara för att jag helt plötsligt fick för mig att jag skulle prova blogga för ca 2 veckor sedan. Det kunde lika gärna ha blivit Aftonbladets blogg. Byt inte blog för pengarnas skull. Trivs du på Blogspot så ska du vara kvar. Men jag läser dig var du än är!