onsdag 6 maj 2009

Jag blir blogspot trogen!

Har sovit på saken och bestämt mig. Jag skippar Metro och stannar kvar på blogspot.com. Jag trivs här, allt funkar bra Har ju lärt mig att använda vissa funktioner med äldsta dotterns hjälp och varför skippa detta. Nej, jag blir trogen användare av blogspot.com.
Låter metrobloggen ligga där den ligger. Efter att den inte är aktiv så plockas den väl bort till slut, annars får jag väl gå in och göra det själv.

Nu skall väskan packas. Tåget till Malmö går kl. 13.27 och då skall gubben finnas ombord. "Skogarnas Konung" och jag har lirat lite Runescape på morgonkulan "side by side" på våra burkar och jag är no landets äldste deltagare i den världen tror jag. Det går rätt skapligt må jag säga. det är lite segt att samla ihop alla poäng man behöver för att gå upp i level, men vadå. Vi har roligt under tiden.


Lilla kompaktkameran, den gamla laptopburken, bandspelaren, penna och papper (utifall batterierna skulle ta slut) talbok och CD-spelare. Den lilla hårddisken och alla laddare och sladdar är framtagna och ligger på köksbordet. Kalsingar (Salming & Dressman), strumpor, T-shirt, jeans + extra finbyxor, ljusbeige manchesterkavaj (finrandig) + en djävligt ful slips och vit skjorta likaså. Köper mig en flaska dricka och en banan att ha på tåget sedan bär det av. Sover i Malmö i natt och drar vidare kl. 07.00 med ett glatt gäng från övriga landet. Skall försöka att få iväg någonting under resans gång om bara alla tekniska delar faller på plats. Annars blir det lång rapportering när jag kommer hem.
Blir ingen stopp nere i Putgarden då vi tar vägen över Gedser - Rostock, men BorderShop har en liten avläggare där nere så någon god wirre skall jag väl få med mig hem i alla fall. Håll nu ställningarna här på bloggen medan jag är borta. Skall göra vad jag kan för att få iväg några inlägg under resans gång.
pappa B

"Gott ressällskap förkortar resan"

15 kommentarer:

Agneta sa...

Klokt. Jag har också testat Metro, och säger som övriga; det är inte lika trevligt. Och det är en väldig hets på besökare. Folk bloggar enbart för pengar! Inte alla såklart, men många! Trist.

Metro har smidigare kommentarssvars-funktion, det är väl det enda som är bra!

chili sa...

skönt o höra att du stannar på blogger:) Har haft en tanke i o skaffa en metroblogg o ha kvar de andra men jag vet inte..Känns redan överarbetat som de é..hehe
Nämen va trevligt att du mellan landar i min hemstad, hoppas att regnet försvinner så du inte blir lika plask som jag.
Önskar dej en trevlig resa ute i de blå. Var i malmö ska du bo?

Znogge sa...

I Rostock kan man köpa mycket gott så det ordnar sig nog! Hoppas det blir en givande och spännande resa!

Mia S sa...

Ha det bra på resan och vad bra att du stannar på "spotten" !
Hörs på lördag... kram..

helena sa...

Lyckas inte bli riktigt klok på vart du är på väg.

Till Tyskland eller Dubai?

Fast mitt lokalsinne har ju förstås heller aldrig varit det bästa. :)

IronGirl sa...

*sakna* Skriver mail om en stund, du får väl läsa det när du har möjlighet!!!

Skatan sa...

Ha nu det riktigt roligt... också...och arbetsamt och nyttigt.Och rapportera flitigt om det går.. Det var välan bra att du stannade i blogspot... Mycket snyggare också... tycker Skatan :-)

Daniel sa...

Jag vill med till Malmö!

Kan vi inte fnittra tillsammans i den fina staaan!

smultron sa...

Jag kommer nog också att hålla mig trogen blogspot. Ha en trevlig resa!

lovefriidrott sa...

Oj oj här finns så mycket intressant att läsa:)
Ha en trevlig resa och en trevlig helg
Kram Sari

stella sweden sa...

bloggerpunktcom ska man/kvinna aldrig lämna för de stannar kvar är trogna U lättfotade men en BANAN som resesäälskap dissar jag på direkteeeeen! Bara så du vet...


kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam!

stella sweden sa...

...får kvinna bettalt för U blogga på Metro..intressant...ska flurra litt...

Baronessan sa...

Metro går bort. Testade men insåg att jag skulle få ett epilepsianfall av all blinkande reklam. Usch! Stanna du här under blogspot-eken med mig och lukta på blommorna! Trevlig resa!

Synnøve. sa...

Klokt gjort av blogspot. Det är en fin familj vi har här tycker jag.
Har nog varit inne och kikat lite hos dig mellan varven serru hehe...
Så nu bär det av alltså. Ta nu MÅNGA bilder från de vackra trädgårdarna, om det nu var de som du skulle besöka. Man vet inte så noga.

Blir lite beklämd när jag ser vad du skriver om din järnflicka. Har det verkligen gått så långt?

Man blir litt arg på de som styr och ställer i skolan. Förlåt, de som ska styra och ställa menar jag.
Tror jag behöver lite kaffe på det här.
Go tur nu då.
Klems från nabolandet.
Synne.

Jo, jag har lagt dig på min blogglista. Bara så du vet :D

helena sa...

Men pannkaka, vad fiffigt, att kunna lägga in översättning via google.

Funderade på att ta översättning till filippinska, men hejdade mej.