tisdag 5 maj 2009

Phu...nu är det bara att dyka ner i resväskan...

Mot tyskland och de vackra trädgårdarna i Sachsen-Anhalt. Ett glatt gäng journalister åker med buss ner mot det forna östtyskland för att uppleva lite kultur (vin) och äventyr (öl). Skall bli spännande att se vad jag får med mig hem. Kommer givetvis att försöka gå ut på nätet där nere så att jag kan förmedla dagarnas öden och äventyr.
Tar med mig min gamla laptop, USB-minne och alla tekniska apparater som kan behövas. Det glada humöret är inbyggt så det kommer alltid med.
Här har gubben tagit över i köket på Hotel Dorint vid ett pressbesök där nere. Köksmästare ser aningen förskrämd ut, den samlade församlingen var också tveksam då jag svingade attiraljerna och kryddburkarna i det stora fina restaurangköket. Maten, en mycket speciell wook "a´la Porjus" föll dock samtliga i smaken och med ett förvånt uttryck i ansiktet testade man lite försiktigt innan det blev med beröm godkänt. detta var en av de trevligaste pressresorna med ett glatt gäng, helt fantastiska upplevelser och mycket trevliga besök i det fina hotellets fantastiska bad och SPA-anläggning. Lerinpackningen med fem olikfärgade leror gav oss många skratt. Här var det tjejerna i gruppen som fegade ut. Vi gubbar vi såg ut som Aburginierhövdingar hela bunten. Chefen för gruppen, Anders Engzell tog bilden och det tackar jag för. Jag undrar vad som komma skall den här gången.
pappa B

"Dumhet och stolthet växer på samma träd"

7 kommentarer:

EPEPEPEPEPEP sa...

*sakna*

pappa B sa...

Vänta bara...

Britt sa...

Ha det gott i Tyskland. Hoppas på lite resereportage.

EP....... sa...

*väntar* Imorgon gäller det.. håll tummarna!

Skatan sa...

Ser fram emot Sveriges Gladaste Mans betraktelser från Tyskland... vi kanske möte på Autobahn... vem vet? inte jag... vem vet?

Ha det , som Sonen brukar säga

chili sa...

haha kan ser er framför mej i lervällingen:)

stella sweden sa...

hmmm..akta sig för majonäsmackor i automater hur goda de än ser ut U vara...grisjuka kan finnas där...

(said she the pigsick in the ninetines)