tisdag 19 maj 2009

Stavgång och benlyft...


Hu är hela familjen inriktad på att bli pinnar!"Skogarnas Konung" ville låna mina stavar igår när vi skulle gå 5 kilometar´n. -Visst sa jag och han brakade iväg som en helikopter viftandes med stavarna åt alla håll. -Stopp och belägg ropade jag men han fortsatte i ett mördande tempo. Efter 200 meter tog det tvärstopp. Då var han beredd på att vända och gå hem igen. Förbannade dessa stavar som fått honom att starta så häftigt och han slängde dem till mig och sa att de här kan du ta, själv.
-HJörrududu, det var ju du själv som ville låna dem och testa, varför stannade du inte och lyssnade då jag ropade åt dig, och varför vevade du med stavarna som rotorn på en helikopter?
-Va, sa han och tittade på mig.
Fem minuter instruktion och han gick stavgång som en hel karl. -Det här var ju bra pappa, sa han och ville sedan inte lämna tillbaka pinnarna.

Hemkommen blev det höga benlyft, magrullarn och situps. Efter bara några dagar så klarar jag att få upp axlarna också, en liten bit, men ändå. Så fort kulan minskar ju högre upp kommer jag.
Vikten ner och situppsen upp, bra kombination.
Nu skall jag ut och köpa ett fiskekort, han inte med detta igår för affären stängde tidigt.
pappa B

3 kommentarer:

josse sa...

är det inte svårt att gå med stavar? jag har försökt med tycker att dom mest är i vägen?

pappa B sa...

Ha,ha, ha ...men då går du inte som man ska. Det är väldigt bra, ökar förbränningen rejält. På´t igen bara och fråga någon i din närhet som kan

Britt sa...

Vad fiskar man där nere? Här uppe fiskar vi ju ett och annat som du borde veta gammal Porjus-bo som du är (eller kommer jag ihåg fel?). Själv brukar jag fiska harr uppe i Ritsem.